welke natuurrampen verwoesten de aarde ?

oftewel , welke ramp/vervuiling gaat er iets erg met de wereld gebeuren , en hoe dichtbij is het gebeurt en dit jaar nog iets opmerkelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

grappige vraag...

Ik denk niet dat het een natuurramp zal zijn. Wellicht wel een natuurlijke ramp; Ik ga er vanuit dat de aarde alleen verwoest kan worden door actie van de mens (domweg alle nucleaire wapens af laten gaan, maar zelfs dan is het de vraag of de aarde uberhaupt verwoest wordt) danwel door de inslag van een grote meteoriet, waardoor de aarde in stukken breekt.

Elke andere ramp zal wellicht de aarde onleefbaar maken voor ons (bv, klimaats verandering => verhitting / verkoeling => verplaatsing van planten zones & uitsterven van vele planten & dieren). Maar dat is geen verwoesiting van de aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is nog niet gebeurt, maar kijk is de film The Happening. Dat is wereld verwoestend. :) En voorderest zijn natuurrampen vaak lokaal zoals een aardbeving of en tornado.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent net te laat. Er was vandaag een bijeenkomst met Jomanda in Noord-Brabant. Alleen zij kan deze vraag beantwoorden. Die je dan vervolgens niet moet geloven:)
AWM
14 jaar geleden
De mens zelf is de grootste natuurramp, mijn inziens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar één echte natuurramp die de aarde en alles wat haar tot aarde maakt zal en kan vernietigen, en dat is het uitdoven van de zon, over ongeveer 4,5 miljard jaar.
Alle andere natuurverschijnselen, overstromingen, tsunami's, vulkaanuitbarstingen, meteorietinslagen, aardbevingen, zijn alleen maar 'rampen' omdat wij , mensen. ze zo noemen. Feitelijk zijn het niet meer dan (de) natuurverschijnselen die de aarde al in eerste instantie gevormd en gemaakt hebben tot wat zij is.

Al deze rampen kunnen voor een klein of groot deel van de mensheid catastrofaal zijn, en ook rampen die we zelf veroorzaken, zoals klimaatveranderingen, zullen in eerste instantie uitsluitend catastrofaal zijn voor onszelf - en wellicht een paar andere diersoorten die we meeslepen.
Voor de aarde zelf echter zal het geen noemenswaardige impact hebben. Been there, done that, voor de aarde is het absoluut geen ramp en al helemaal geen verwoesting ; het leven vind in alle omstandigheden wel weer een weg.

De grootste bedreigingen voor de mensheid zijn vermoedelijk ziektes en epidemieën. Niet alleen een logisch gevolg van overbevolking en een opruimmechanisme van de natuur zelf, maar ook nog eens versneld door onze jarenlange misbruik van antibiotica waardoor we tegen steeds minder ziektes kunnen vechten. En dat kan ieder moment gebeuren. Op dit moment hebben we de mexicaanse griep, maar door goede voorlichting en profylaxe zal die in dit deel van de wereld in elk geval op het totale aantal van de bevolking weinig impact hebben. Maar epidemiologen houden altijd hun hart vast. Daarnaast vormen ook wereldwijde nucleaire oorlogen een tamelijk reeele bedreiging, mocht 'één der mogendheden het zo ver willen laten komen. Maar de aarde komt er wel weer overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het einde van de film "Knowing" wel aannemelijk, en om nu gelijk niet te verklappen wat er gebeurde, het had met de zon te maken die tijdelijk wat warmer werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vanuit mijn eigen levensbeschouwing van mening dat 'Moedertje Natuur' ongenadeloos hard zal terugslaan op wat de bevolking met de aarde doet...

Dat dit in een groot aantal gevallen de zgn. 'derde wereld' betreft is iets waar ik ook niet echt van wakker kan liggen. Aangezien dit qua aantallen ook grote bevolkingsgroepen betreft...