Ja bijen drinken water. Alles wat leeft drinkt water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar wel:
Ik zie bijen net voor de kast fourageren op dauw in het gras, en enkel waar het al wat opgewarmt is door de zon gaan ze water ophalen. Ik denk dat nu watercondens in de bijenkast wel goed is, ze nemen dat op om hun opgeslagen wintervoedsel te verwerken.
fremar
13 jaar geleden
Bijen hebben niet alleen water nodig voor zich zelf, maar ook om van de nectar uit de bloemen honing te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een bevriende imker zet 's winters altijd water bij de bijenkasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijen drinken natuurlijk water. Meestal is dit de dauw van planten en gras.