Die liggen onder andere in luchtbasis Volkel, Nederland.
Rutte heeft gezegd: Officieel hebben wij geen kernwapens.
Dat klopt, hij liegt niet, wij hebben 'officieel' geen kernwapens, wij bewaren ze wel! Die van Amerika.

Er gebeurt niets met die wapens, er zijn allemaal beveiligen. Ook al gooi je de bom van kilometershoogte, het zal nog niet ontploffen. Ook is er ooit een kernwapen van een stijgend vliegtuig gevallen, ontplofte niet. En er zijn vliegtuigen gecrasht met atoombommen, deze atoombommen ontploften gelukkig ook niet. En dat dankzij de beveiligingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika heeft zijn arsenaal ondergebracht in speciale bunkers zowel in Amerika als elders over de wereld daarnaast hebben zij ook voorraden aan boord van schepen en onderzeeers. De kernbommen zullen niet afgaan in het geval van een aardbeving of wat dan ook daar zijn zij tegen beveiligd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor nederland weet ik dat ze zoals reeds eerder vermeld in volkel liggen op het amerikaanse gedeelte
de rest van alle amerikaanse kern wapens is teveel om op te noemen daar die overal verspreid liggen om de hele wereld te kunnen raken waneer dat nodig mocht blijken

in het geval van een aardbeving kan er niks met deze wapens gebeuren daar de ontsteking niet op actief staat waneer ze in opslag liggen
deze worden pas geactiveerd bij lancering

bij mijn weten kan daarentegen een flinke brand bij kernwapens wel weer voor veel problemen zorgen maar daar hoef je je eigenlijk niet over druk te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Amerikaanse kernwapens liggen opgeslagen in bunkers verspreid over de VS en aan boord van speciale kernonderzeeërs waarvan de locatie strikt geheim gehouden wordt. De meeste in de VS zelf. Sommige liggen in geallieerde landen die zelf geen atoombommen mogen hebben (Nederland is er 1 van) volgens internationale verdragen.

Atoombommen zijn behoorlijk stabiel. Zo'n bunker kan exploderen zonder er 1 af te doen gaan. Een Aardbeving heeft daar verder helemaal geen effect op. Waar ze exact liggen is niet iets dat de VS aan de grote klok hangen maar er zijn redelijk wat locaties bekend die op Google Earth ook aangewezen staan. Een aantal idd in aardbeving zones.

Voor atoombommen gevaarlijk zijn zullen ze eerst op scherp gezet worden (en daar ze Amerikanen niet graag zelf opgeblazen worden zijn er heel wat maatregelen om dat te voorkomen). Zelfs een brand in zo'n bunker zou behoorlijk uit de hand moeten lopen voor het radioactieve materiaal bloot komt te liggen.

Atoombommen hoeven niet gekoeld te worden zoals kerncentrales. Ze bevatten ook maar een fractie van het radioactieve materiaal dat in een kernreactor zit en de VS hebben ook heel veel kernfusie bommen die weliswaar krachtiger zijn als ze ontploffen maar veel minder radioactief materiaal bevatten (dat wil niet zeggen dat de er bij de ontploffing ook minder rotzooi vrij komt) en nog veel stabieler zijn (de meeste atoombommen zijn plutonium en fusie bommen en waar een uranium bom redelijk eenvoudig is valt dat bij plutonium vies tegen).
De springstof van de ontsteker is ook erg stabiel materiaal dat bij brand eerder verbrand dan dat het ontploft.

In het ergste geval zitten de Amerikanen met een heleboel beschadigde waardeloze bommen als zo'n bunker bij een zware aardbeving in zou storten.