Joule is de eenheid van energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joule is inderdaad de eenheid voor energie, Watt is de eenheid voor joule per seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watt wordt gebruikt als eenheid van vermogen. Dat vermogen kan mechanisch of elektrisch opgewekt worden.
Amadea
13 jaar geleden
Joule komt veel voor in natuurkunde. Oud, maar nog veel gebruikt in voedingsmiddelen is calorie, 1 cal = 4,18 Joule
1 Joule is overigens gelijk aan 1 wattseconde, dus de energie van 1 watt gedurende 1 seconde. Bij elektriciteit komt veel voor 1000 watt gedurende 3600 seconden, ofwel 1 kilowattuur ( kWh )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn wel meerdere eenheden te noemen dan alleen Joule, alleen Joule is algemeen beschouwd wel de eenheid van energie, maar je hebt bijvoorbeeld ook eV (elektronvolt)