Wat komt er na protonen neutronen en elektronen en wat daarna

Oke de wereld bestaat uit moleculen
Deze moluculen hebben een kern waar meestal protronen en neutronen in zitten hier om heen vliegen de elektronen
Nu is het mogelijk om deze protronen neutronen en ekektronen te splitsen in nog kleineren deeltjes met bijvoorbeeld de deeltjes versneller in Genève maar
Hoe heet deze groep dan en hoe heet de groep daarna en is dat mogelijk?

Groetjes Tom

Geen antwoord geven zoals: dat zijn quarks!
Want quarks weet ik al :)
Dankje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Quarks zijn elementaire deeltjes, of meer algemeen subatomaire deeltjes. Er bestaan zes soorten, ook wel smaken genoemd, quarks: voor elke 'generatie' van elementaire deeltjes een paar. De drie paren worden aangeduid door de Engelse namen up en down; charm en strange; top en bottom (ook wel truth en beauty genoemd). Het eerste uit het paar heeft een elektrische lading van +2/3 elementaire lading, het tweede van -1/3. Voor elke quark bestaat er ook als antideeltje een antiquark, met de tegengestelde lading. Quarks hebben spin + of - 1/2 en zijn dus fermionen." (Wikipedia.nl)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, zover de kennis er nu is, is er een onderverdeling te maken in elementaire deeltjes die niet verder onder te verdelen zijn, en samengestelde deeltjes die uit deze elementaire deeltjes bestaan. hier is een goede link (in het Engels): http://en.m.wikipedia.org/wiki/Subatomic_particle