Opzeggen van mijn aardgasmeter. Stoken en koken op LPG gas. Mijn vraag is: Kan ik uit 1kub LPG gas net zoveel energie halen dan uit 1kub aardgas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

neen, lpg (butaan/lpg) geeft minder warmte dus langere kooktijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kook al een tijd op butagas en merk weinig verschil tussen op aardgas en butagas.
Maar met een fles van 10kg kook ik 3/4 maanden voor een vulling van 15 euro. Dus qua energie verbruik valt dat wel te overzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aardgas wordt per kub.meter geleverd.
lpg in liters.
aardgas levert ongeveer 8000 kw.per kub.meter.
lpg levert ongeveer 7000 kw. per liter. Dus de verhouding verschilt nogal, nl 1/1000.