als je een volle fles water opent terwijl je onder water bent, mixed het water zichzelf dan met elkaar?

stroomt het water uit de fles en komt er nieuw water bij?
of blijft het water dan in de fles zat er gewoon inzitten?
of mixed het met elkaar?

en maakt het uit als je het doet in zoet of zout water?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

in principe zal er iets water de fles in stromen omdat een fles altijd nog een heel klein beetje lucht bevat, maar dat bedoel je vast niet.

Stel dat de fles geheel vol is: zal er na verloop van tijd toch menging met het water optreden door DIFFUSIE dit is een mengproces op microschaal, dus niet door bijv stroming. (ik doe de link uit wikipedia erbij, dan kun je beter nalezen wat het precies is)

als er gewoon water in de fles zit en zout water eromheen zal er ook zout naar de fles gaan, ook door diffusie maar nu van het zout.

Dus het antwoord is JA, uiteindelijk mengt alles met elkaar, ook als je niet roert, schudt ed

(als je bij heel voorzichtig een druppel inkt in het water laat glijden zal je die eerst als concentratie vlek zien maar na een dag is het weg, OOK in een emmer stilstaand water, zelfde principe en thuis uit te testen)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je voor osmose niet een halfdoorlatende membraan nodig? Dat is hier niet aan de orde toch?
amigo
13 jaar geleden
jij hebt gelijk wildelely, osmose is een diffusie proces door een membraan volgens mij

Andere antwoorden (3)

Als de druk in de fles evenveel is al de druk op de diepte dat je bent blijft het water in de fles en zal het niet mixen zodra de druk buiten de fles groter is zal het wel gaan mixen

Wat betreft zout water kan het zijn dat de zoutionen na verloop van tijd ( veel tijd) in de fles gaan setelen omdat dat water niet verzadigd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer t binnenkort in t zwembad.. Doe kleurstoffen in de fles met water en draai m onderwater open.. Je zal zien dat als t water verkleurd dat t water zich mengt.. Blijft t water kleurloos dan heb je je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle waterdeeltjes bewegen, ze botsen op elkaar of b.v. op de wand en dop van de fles. Als de dop er af is zullen telkens weer enkele waterdeeltjes uit de fles naar buiten bewegen en pas daar weer op iets botsen dat ze een andere kant op stuurt. Zo komt er ook water van buiten de fles in en zal gestaag het water in/uit de fles zich mengen met het water er omheen.

Het antwoord is derhalve ja.
rose