wat gebeurt er als je een last loslaat bij een hydrauliek cilinder?

ik wil een last omhoog tillen met een hydraulische cilinder, eenmaal op een bepaalde hoogte wil ik die last van de cilinder afschuiven, mijn vraag is wat gebeurt er met de cilinder?
springt die ineens naar de uiterste stand?
of blijft hij op dezelfde hoogte staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang de hydraulische pomp aansturing van de bewuste plunjer niet wijzigt, zal deze niet verder uitkomen. Hydrauliekvloeistof is niet samendrukbaar....

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij pneumatische systemen is alles trouwens weer anders.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De cilinder blijft in dezelfde positie staan. Schiet dus niet ineens naar de uiterste stand.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom komt dit?
omdat hydrauliek vloeistof niet comprimeerbaar is?
en bij luchtcilinders de lucht wel? dus daar zal hij wel ineens omhoog springen?