Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (9)

even nat.
maar ik kan me voorstellen dat water natter voelt.
er is echter geen verschil.
wat er uit de douche komt nat word je toch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt er vanaf wat je natter vind.

Water is zuiverder en heeft dus meer water moleculen dan cola waar veelsuikers ed in zitten.

Echter, Cola heeft door de opgeloste suikers ed een lagere oppervlakte spannign dan water, waardoor het makkelijker 'uitvloeit' en wellicht natter overkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is het natste van die twee... Maar dan bedoel je de adhesie van de vloeistof... Ether is dan wel veel en veel natter, en alcohol ook...

:-))

Toegevoegd op 23-06-2009 12:48:35
en Kwik (Hg, waterzilver) het droogste...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk antwoord +1
In Cola zit bijv. veel suiker. Suiker is niet nat. Dus per liter is water natter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo redeneer ik ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar in beide is het volume vloeistof toch precies hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... Ik denk dat er nog geen wetenschappelijke beschrijving is voor natheid.
Volgens van Dale is definitie van nat: vloeibaar. Natuurkundig is het dus een stof in vloeibare toestand. Een liter cola is door de opgeloste stoffen en suikers zwaarder dan een liter zuivere water, maar beiden zijn 1 liter vloeistof en dus even nat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat water vloeibaarder is - omdat suikermoleculen groter en lomper en minder vloeibaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het suiker is opgelost in het water. het ligt een beetje aan de definitie.
van water plak je teminste niet. Maar het is allebei vloeibaar, dus ik zou denken. Het maakt niet uit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is natter, want Cola plakt!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat water natter is want in cola zit suiker. En suiker is niet nat. Dus water is nat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
water voelt alsinds kouder aan omdat dat wil verdampen en gebruikt daarvoor de lichaamstemperatuur van je lichaam

maar aangezien cola grotendeels uit water bestaat zal er niet zo veel verschil zijn

en voor " nat" is er niet echt een definitie, dus kan je niet exact zeggen wat natter is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding