Als een plant een genetische afwijking heeft, mutatie, dan is alles in princiepe mogelijk.
Vind je een klavertje vier, zoek dan op die plek door.
Zo heb ik wel eens een klavertje 5 en zelfs 6 en 7 gevonden, wel ongeveer op de zelfde plaats.
Prachtig staaltje van evolutie, want als meer blaadjes dan drie , een voordeel zou zijn, dan verdringen zij op den duur alle klavertjes drie en groeien er na heel lange tijd alleen nog maar klavertjes 4, 5, 6,en 7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon vertelde mij pas dat wij ooit een of andere gazonmest hadden gebruikt waarvan het onkruid extra hard ging groeien. Bij ons in het gazon waren veel klavermutanten te vinden. De kinderen vonden dit erg leuk.
Toen hij het vertelde,wist ik het weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een gazonmest gebruikt met een onkruidbestruidings middel er in.
Z.g.n. groeistoffen, dan kan je sterk afwijkende planten krijgen.
Zou ook kunnen komen door de extra stikstof uit de gazon mest ,omdat klaver van zich zelf al stikstof kan maken in symbiose met een bacterie.

Andere antwoorden (8)

Daar waar je hem niet gaat zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op google afbeeldingen, én in mijn tuin, want daar staat een plantje waaraan alléén klavertjes vier aan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In vochtig grasland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Salisbury, Verenigd Koninkrijk. Kijk maar eens wat een jongen daar vond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een klaverveld.

Klinkt flauw, maar het is wel waar. Klavertjes vier zijn een mutatie van een gewone klaver. Hoe meer klavers je bekijkt, hoe groter de kans dat er een klavertje vier tussen zit. De kans dat je er één vindt in een klaverveld is dan ook groter dan dat je er één vindt in een grasveld waar in één hoekje een klaverplantje staat.

Trek wel een flinke tijd uit, ze zijn erg zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Duckstad, in de tuin van Guus Geluk, naast de hoefijzers en de konijnenpootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zijn er 7 te vinden:
http://www.gamesgold.com/eng/spel.php?id=635
succes met zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel veel geluk hebt, dan vind je een klavertje vier...