Is de vlam hoogte afhankelijk van de zwaartekracht?

Stel dat ik vuurtje stook op de aarde. En de vlammen worden 1meter hoog. Als ik dat nu ook op de maan zou doen zijn de vlammen dan hoger of even hoog? (natuurlijk stellen we dan even dat er zuurstof op de maan is).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als op de maan zuurstof zou zijn dan zouden de vlammen van het vuurtje minder hoog komen. Het klinkt vreemd, maar het is juist de zwaartekracht die voor de opwaartse kracht zorgt die de vlammen omhoog stuwt. Dus, minder zwaartekracht, minder hoge vlammen. Lees verder op:
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Even hoog het gaat om de chemische reactie niet om de natuurkunde erachter dus als beide chemische reacties gelijk zijn zullen de vlammen even hoog zijn