Als je nou een fles met koolzuurhoudend water hebt. Is het dan dat er eerst lucht inkomt voordat het bekende sis geluid ontstaat als je de fles opent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er hoeft niets bij te komen. Dat gesis komt rechtstreeks uit de fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er staat een beetje overdruk op de fles door het koolzuur en dat sist er uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, tweede antwoord is het juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bij het opendraaien komt er geen lucht in de fles. De fles staat onder druk zolang hij dicht zit. Zodra je hem opent valt die druk weg en daardoor veranderd het koolzuur dat onder druk opgelost zit in het water, in gasbelletjes. Deze komen naar boven en ontsnappen als gas uit de fles.