religie en wetenschap

wanneer aantoonbaar blijkt dat de aarde veeeeel ouder is
dan in de bijbel staat
hoe komt het dan dat weldenkende cristelijke mensen in de visie van de bijbel blijven geloven?
is het angst voor de dood?
de kop in het zand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
GAAP...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik moet er zo langzamerhand ook vreselijk van gapen.

Het beste antwoord

Heel simpel de bijbel is te nemen of te laten,als interpretatie toelaatbaar is kan ieder zijn eigen interpretatie geven aan het geloof.
Alle religies zijn gebaseerd op geloof.
Geloof is iets standvastig ,niet nu dit geloven, dan weer dat,zo werkt geloven niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik geloof zelf in God
maar vroeger toen de bijbel werd geschreven wisten ze nog niet zo veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de wetenschappelijke visie ben je erg dood na je dood en dat is voor velen onaanvaardbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele weldenkende Christenen (en mensen uit ander religies, overigens) die helemaal geen moeite hebben met de conclusies van moderne wetenschappen. Voor hen is een oude aarde helemaal geen reden om niet in een god te geloven, die geloven gewoon in een god die de aarde geschapen heeft zoals wij die kunnen waarnemen, in plaats van zoals die beschreven is in een boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar in de bijbel staat dat de aarde 6000 jaar oud is? Ik bedoel, ik heb ff gecheck op http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bible=Bible&l=nl maar ik kan niets vinden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar in de vraag staat dat de bijbel zegt dat de aarde 6000 jaar oud is? Ik bedoel, ik heb de vraag gelezen, en er staat niets te vinden over een specifieke leeftijdsclaim... Maar goed, ontken je dat er toch Christenen zijn die de berekening van aartsbisschop James Ussher zoals gepubliceerd in 1658 (.pdf: http://www.davidcox.com.mx/library/U/Ussher%20-%20Annals%20of%20The%20World%20%28b%29.pdf) voor waarheid accepteren? Want dát was tenslotte waarnaar gerefereerd wordt, al is het maar als voorbeeld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het staat ook niet letterlijk in de bijbel.
maar als je alle gebeurtenissen in de bijbel letterlijk neemt, en dan logisch terugrekent. dan kom je dus ongeveer op 6000 jaar uit.
Gelieve eerst bronnen te vermelden ,die uw vraag bevestigen.
Wanneer we inzien dat de bijbel de term „dag” gebruikt voor periodes van uiteenlopende duur, begrijpen we dat het verslag over de zes scheppingsdagen in Genesis niet in tegenspraak hoeft te zijn met de wetenschappelijke conclusie dat de leeftijd van de aarde ongeveer vier en een half miljard jaar is.
Volgens de bijbel bestond de aarde al een niet-gespecificeerde tijd voordat de scheppingsdagen begonnen.

Het boek Genesis werd in het Hebreeuws geschreven. In die taal heeft „dag” betrekking op een tijdsperiode. Het kan hetzij een lange tijdsperiode of een letterlijke dag van 24 uur zijn.
Zelfs in Genesis wordt over alle zes de
„dagen” gezamenlijk gesproken als één lange periode — ’de dag waarop God aarde en hemel maakte’