Hoe kan ik een dode muis snel laten ontbinden?

Hoi, ik heb een dode muis achter in het lekbakje van de koelkast, echter het lekbakje (kunststof) zit zo vast geschroefd dat het niet te verwijderen is, daarnaast zitten er ook nog van die spiralen voor, die achter op je koelkast hangen. Zonder de hele koelkast te demonteren gaat het dus niet lukken dat bakje weg te halen.

Wel zou ik er iets in kunnen gieten, chloor misschien? Waardoor hij misschien sneller verdwijnt. Iemand tips? Ruikt namelijk niet zo lekker en af en toe druipt er toch vocht in het lekbakje waardoor hij ook niet uitdroogt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Getver! Monteur erbij halen misschien? Straks krijg je maden in je koelkast, ruimt wel het lijkje op maar erg fris is het niet. Lijkt me ook niet echt gezond voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat lijkt me het probleem niet, het lekbakje hangt een halve meter onder de uitgang waar aan de achterkant vocht uit drupt en is verder niet in contact met de koelkast. Het gaatje heb ik ondertussen wel met papier volgestopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet je dan dat er een dode muis ligt? Inderdaad niet goed voor je gezondheid, ook de damp die er vanaf kan schadelijk zijn, dat houdt een papiertje niet tegen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Kun je de muis er niet uitspoelen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie de muis gewoon liggen, echt zou ik er alleen met een slangetje bij kunnen. Uitspoelen is dus misschien ook wel te proberen. Het lekbakje is niet in direct contact met de koelkast. Maden in de koelkast lijkt me dus niet heel erg waarschijnlijk.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Pak hem dan met zo'n grijpertje:
http://www.tuingereedschapwinkel.nl/speciaal-gereedschap/311954-flexibele-grijper-540mm-hg641.html

Het beste antwoord

Hoewel ik het je afraad om deze methode te gebruiken wil ik je toch een antwoord op je vraag geven. Het kán dus wel, maar je gaat echt met troep aan de slag !

Je kunt namelijk gootsteen ontstopper gebruiken.

Vervang in onderstaande gebruiksaanwijzing "gootsteen" door jouw lekbakje en je krijgt een idee van wat ik bedoel:

Een chemische ontstopper is meestal op basis van natriumhydroxide (NaOH) of zwavelzuur H2SO4, opgelost in water (vloeibare ontstopper) of in de vorm van witte korrels. Deze wordt meestal toegepast door een lepel korrels in de afvoer te gieten gevolgd door kokend water dat voorzichtig met kleine hoeveelheden wordt toegevoegd. Omdat NaOH zeer etsend is wordt aangeraden hierbij een veiligheidsbril te dragen en afstand te bewaren tot de gootsteen omdat het mogelijk is dat de vloeistof gaat borrelen.

Als het kan de vloeistof een nachtje in de waterslot (sifon) laten staan alvorens met veel water door te spoelen. De werking berust op hydrolyse van veel bestanddelen van het aangekoekte vuil, waardoor b.v. haren snel oplossen, en verzeping van de vetten in het aangekoekte vuil. Daardoor en door de ontwikkelde warmte worden deze zacht tot vloeibaar oplosbaar en kunnen worden doorgespoeld.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de info, dat is misschien zo gek nog niet, misschien dat ik daarna alleen een aantal botjes overhoudt in het bakje, daar kan ik mee leven.

Andere antwoorden (1)

Ik vrees dat hoe dan ook de koelkast open gemaakt moet worden. De koelkast zal bij verre staat van ontbinding geruime tijd blijven stinken en dat lijkt mij niet fris. Buiten dat om, verse producten worden hierdoor aangetast, ook als u chloor in de koelkast doet. Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De koelkast ruikt van binnen gewoon naar koelkast, het gaat om de geur in de keuken. De koelkast is hermetisch afgesloten op dat ene gaatje na. Het lijkt mij dus niet dat het gevaarlijk is voor het voedsel wat er in ligt. De muis ligt achter de koelkast in het (open) lekbakje en komt dus in principe niet in direct contact met de koelkast. De druppels vocht die uit het lekgaatje achter uit de koelkast komen maken op het laatst een vrije val in het lekbakje.