Mg(HCO3)2+2 hcl=

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheikunde huiswerk? Morgen inleveren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen examen van mijn dochter, dus stress
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik nog een klinker kopen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke had je graag gewild?
AWM
14 jaar geleden
Ik ga Ca + Cao drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga jij ongebluste kalk drinken?????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k weet niet of ik gelijk heb hoor, maar hcl is geen molecuul voor zover ik weet... (Misschien bedoel je HCl?)

Het beste antwoord

MgCl2 + 2H2O + 2CO2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo moeilijk, maar als het om een toetsvraag gaat is het misschien wel handig om dit even toe te lichten. Scheikunde is ten slotte geen algebra ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belangrijkste hier is dat je h2co3 kan vormen, dit zuur is onstabiel en valt spontaan uiteen in h20 en co2 (coca cola). Daarna kijk je welk zout gevormd kan worden, in dit geval zijn er Mg(2+)-ionen en Cl(1-)-ionen, deze kunnen dan het zout MgCl2 vormen, dan kan je in de oplosbaarheidstabel nog kijken og MgCl2 oplost in water, er wordt immers ook water gevormd. Als MgCl2 oplost is het correcter nog om Mg(2+) en 2Cl(1-) te schrijven.

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reken ik half goed