Zou de wereld vergaan als het niet meer zou regenen?

Toegevoegd na 5 minuten:
En tot hoever hoe lang zou de mens de wereld dan kunnen redden .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ach als de regen daar niet meer valt dan valt het ergens anders wel.

Temperaturen stijgen, regenpatronen veranderen en daardoor ook de verdamping.

Waterdamp is het sterkste broeikasgas.
Meer verdamping, hogere vochtigheid, meer warmte, meer regen.
We hoeven ons geen zorgen te maken, de regen blijft vallen, alleen kan het zo zijn op andere plaatsen en krijgen we daardoor andere rivieren.
Het zij zo, God blijft creëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De wereld zou wel uitdrogen,
er zou niets meer kunnen leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet meer zou regenen, dan zien we de wereld net als een hele oude vrouw met allemaal rimpels, uitgedroogd als het ware...

Tot hoe lang de mens de wereld dan kan redden, een moeilijke vraag, wij mensen hebben een overlevingsdrang, dus er zal wel wat anders op gevonden worden, voor hoe lang...moeilijk te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in het rijke westen zouden we wel even overleven denk ik. De akkers irrigeren door grondwater op te pompen.
Maar lang zou dat niet goed gaan. Zonder water zouden alle grote bosgebieden afsterven, waarna ook het zuurstof opraakt. Op den duur zal het dus afgelopen zijn met ons. Tenzij we een manier vinden om die bossen in leven te houden.
Maar de aarde zal niet vergaan. Die blijft gewoon zijn rondjes draaien rond de zon.