Nee...
Je kan je laser en spiegel overigens in deze situatie vervangen door een bak water waar je aan 1 kan heel gelijkmatig golven maakt. Wanneer die terug komen houd je ook geen vlak water over. Je kan wel met een laster laten zie dat licht bestaat uit golven door idd de golf uit te doven met het bekende tralie experiment.
Als je een laser zou willen uitdoven zou je recht op je laser een andere laser moeten zien te richten met exact dezelfde frequentie maar wel met exact een halve golflengte verschil in fase. Nu is dezelfde frequentie nog wel te doen door je oorspronkelijke straal te splitsen (2 verschillende lasers gebruiken werkt niet omdat de frequentie zo nauwkeurig moet komen dat de verschillen tussen dezelfde modellen lasers al te groot zijn) maar die vervolgens zo nauwkeurig omleiden werkt niet.

Hetzelfde zie je ook bij geluid. Een geluidsgolf die tegen een muur terug kaatst is niet hetzelfde als antigeluid (dat laatste neutraliseert daadwerkelijk, het geluid).

In je scenario beschadig je eerder de laser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, ik denk eerder dat de laser zelf sterker wordt. Dit is het volgens mij ook het principe van een laser. Die wordt eerst een heleboel keer gereflecteerd om te worden versterkt in zijn eigen harmonischen. Voordat het de deur uitgaat naar buiten toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het laserlicht 1 specifieke golflengte en polarisatie heeft is het theoretisch mogelijk om de laser via een optische spiegel te reflecteren en zo te laten interfereren dat de bundel 'uitgaat '.