Ja. Afhankelijk van de sterkte en aard van vervuiling kan je filteren met zand, filteren met koolstof filters, nano membraam technologie toepassen of bacteriologisch zuiveren. Of een combinatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water kan mechanisch gezuiverd worden (filteren) of chemisch (dmv scheikundige processen).
Bij filteren worden verschillende soorten filters gebruikt, van papier t.m. stenen (grind) en dergelijke. Bij chemisch filteren kan men gebruik maken van bacteriën of door toevoegen van stoffen die ervoor zorgen dat het water gezuiverd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1) Door in te dampen, water laten verdampen, vervolgens het gas afkoelen (dit wordt dus weer, vloeibaar water) op de vangen, de ongewenste stof blijft over in het glas/bakje.
2) Filteren, door zand, rooster, grind, microfilters enz, heen te halen
3) Door bacteriën toe te voegen, die breken organische stoffen af.
4) Door chemische zuivering: de fosfaationen in het water/rioolwater worden verwijderd door toevoeging van een oplossing van ijzer(III)chloride of aluminiumsulfaat
5) Door het water in de zon te laten staan, de UV-stralen van de zon doden de bacteriën. Dit wordt door armere mensen in Afrika gebruikt. Het vervuilde water kan toch drinkbaar worden gemaakt.

Ik denk dat je hier wel verder mee komt. De andere vullen mij wel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dienst deden we een chloortabletje in het slootwater en daarna in de shelter met je schoenen en geweer in de slaapzak. Ik leef nog steeds!