Oneindig vergroten?

Mensen kunnen met hun telescopen ver in de ruimte kijken. In de toekomst zullen ze steeds verder en verder kunnen kijken.
Maar kan het ook de andere kant op? Met een microscoop.
Is er een grens tot hoever je kan vergroten? Of is dit ook oneindig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, er is geen grens. Je kunt altijd verder kijken/inzoomen/vergroten. Het wordt wel steeds moeilijker om verder in te zoomen, en de mens zal vast tegen grenzen aanlopen als die niet al bereikt zijn. Een probleem kan zijn dat het waarnemen (het meten) de betreffende materie of energie beïnvloedt, zodat er in sommige gevallen geen methode is om er een realistisch plaatje van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook nog één van mij er bij. Ook gedurende 2011 blijven de etterbakjes actief.

Andere antwoorden (1)

Er is een grens. Namelijk: De golflengte van het licht dat gebruikt wordt (Max 1000X vergroting). Dat is opgelost door een electronen microscoop te bouwen (10000000 keer vergroot), maar ook daar zijn we nu aan de grens gekomen.