Kernafval in zoutmijnen _zou_ de oplossing zijn voor kernafval. Echter, steeds blijkt dat de mijnen inzakken. Bestaat er wel een oplossing?

Bestaat er eigenlijk wel een goede oplossing voor kernafval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee die is er tot op heden niet waarschijnlijk zal die er wel niet komen ook gezien de enorm lange termijn waarop dit spul erg giftig blijft.
het lijkt er dus op dat we de generaties na ons opzadelen met onze problemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een uniform goede oplossing is nog niet gevonden, wat ook wel blijkt uit het feit dat je deze vraag stelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kernafval is in verhouding tot ander afval van energie centrales maar heel weinig.
Opslaan kost eigenlijk maar een klein terrein.
Het duurt alleen heeeeeel lang.
Dus waarom niet gewoon opslaan in grote loodsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er is geen veilige opruimmogelijkheid die gegarandeerd veilig blijft.