Is het mogelijk om kunstmatig zout te fabriceren.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
zondag
13 jaar geleden
'k Weet het niet maar zou me wel handig lijken in verband met het dreigende zouttekort om te strooien, dus +.

Het beste antwoord

zoals eerder gezegd bestaat (tafel)zout uit natrium en chloor, als je 2 andere zouten bij elkaar gooit bijvoorbeeld:
Zilverchloride en Natriumcarbonaat ontstaat er een neerslag van Zilver en het carbonaat wat je daarna er uit kunt filteren.
je houdt dan een oplossing van Natriumchloride over, die je kunt indampen waarna je gewoon (tafel)zout over hebt