Waarom zijn krentenbollen langer houdbaar dan normaal brood?

Het schimmelt veel minder sneller dan normaal brood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
paulus811
13 jaar geleden
Het schimmelt niet alleen minder snel, je kunt het ook veel langer eten. Ik eet rustig een krentenbol van een week oud, een broodje is dan niet meer weg te krijgen.

Het beste antwoord

ik denk dat je nu krentenbollen met gesneden brood vergelijkt, door het snijden wordt het kwetsbaar

net als gesneden kaas, of nog erger geraspte kaas, is minder lang houdbaar dan een blok.

Heeft met het oppervlak te maken

Ik vind krentenbollen ook dubieus hoor na een paar dagen, omdat ze zo "gevlekt" zijn zie je evt schimmel makkelijker over het hoofd
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou een krentenbol vetter kunnen zijn, waardoor schimmels die graag in een wat vochtiger milieu willen groeien minder kan krijgen?

Toegevoegd na 59 seconden:
kan = kans