Omdat hout van organische stof is en kunststof niet.

Organische stoffen worden door bacteriën of schimels opgegeten. Kunststof is gemaakt van synthetische materialen en kan nooit dienen als voedingsbodem voor schimmels of bacterien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat rotten het uiteenvallen van organisch (biologisch) materiaal is, veroorzaakt door micro organismen als bacterien en schimmels. Kunststoffen zijn kunstmatige producten die niet rotten omdat micro organismen er geen zin in hebben. Enkele soorten kunststoffen worden door bepaalde bacterien wel opgegeten. Met een beetje fantasie zou je dit ook rotten kunnen noemen. Metalen kunnen ook rotten. In de volksmond heet het proces van oxidatie (aantasting door zuurstof) van metalen ook rot. (bijv: "De bodem van mijn auto is doorgerot")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hout is biologisch afbreekbaar.
Kunststoffen zijn dit nu eenmaal niet.

Om deze stoffen te doen oplossen is dus een chemische reactie nodig d.m.v. bijv. (een) bijtende of oplossing activerende (andere) stof(fen).