Een accu lader geeft een hogere spanning af dan de accu zelf....moet ook wel anders zou er geen laadstroom lopen.

Wil je tevens stroom gebruiken op hetzelfde moment dan kan dat alleen als het apparaat dat je aanschakelt ook die hogere laadspanning kan verdragen. Uiteindelijk komt het er op neer dat een deel van je acculader rechtstreeks die aangesloten apparaten van energie voorziet. Wel is het daarvoor gewenst dat de acculader meer stroom kan leveren dan dat je gebruikt als ie spannings gestuurd . Een stroomsterkte gestuurde lader kan er sowieso tegen.

Denk bv aan auto accu's, 12 volt. De dynamo levert bijna 14 volt en dus zullen de apparaten in de auto gewoonlijk op die 14 volt werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft geen gevolgen daar de spanning uit de accu komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je accu laakt leger, maar dat die tegelijk opgeladen wordt maakt niets uit. Het kan geen kwaad.
Ja dit kan,maar let er wel op dat je uw accu niet 'te veel' ontlaad want zo maakt je echt je batterij kapot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
één uurtje zal geen probleem zijn.