ik om uit op 13 kJ per pinda

Toegevoegd na 2 minuten:
De uitleg:
De verbrandingswarmte per 100 g eetbaar gedeelte is; 2609 kJ/100 gram.

Toevallig had ik een zakje liggen voor de vogels, heb er 30 gewogen, die wegen samen 15 g dus 0,5 gram per pinda

Nu is het een kwestie van rekenen, 100 gram = 200 pinda's dus 2609/200 = 13 kJ per pinda

Toegevoegd na 4 minuten:
OK, 1 calorie is 4,2 Joule dus in calorie kom ik uit op 3,1 kCal
amigo
13 jaar geleden
In 95% van de pinda's zit 3 tot 5,7 calorieën.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gemiddeld 5,3 calorieën. oftoewel 22 kJ.

Toegevoegd na 7 minuten:
kilocalorieën natuurlijk

Toegevoegd na 8 minuten:
(Dit zijn overigens wel amerikaanse pinda's; wellicht wat groter dan die voor vogels.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
we lijken het eens behalve die cal en kcal.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he! ik ben een factor 1000 kwijt geraakt ergens ;)
amigo
13 jaar geleden
ja dat klopt, ik was eerst bang dat IK ze een factor 1000 te vet had gemaakt, maar zo is het correct