Hoe kan je heel snel ijsblokjes maken? Je ziet op youtube wel van die dingen, maar die zijn niet goed voor je enzo, wat is het snelst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (5)

Wij hebben een koelkast met ice-dispenser dus...altijd heel snel ijsklontjes wanneer we willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's heel fijn voor je.
als het echt voor NU is , heet water gebruiken .
scheelt veel tijd .
er zijn echt wel veilige super snelle ijsmachines op de markt , kijk een bij horeca-leveranciers , alleen de prijs gaat je koude rillingen bezorgen ....

Toegevoegd na 14 uur:
je zou in geval van nood heel brutaal met een lege ijsemmer een hotel,bar binnen lopen , en vragen of je hem even mag vullen ! (dames altijd prijs)(ijs)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
hoezo heet water, dat gaat dan in de vriezer eerst afkoelen naar koud water en dan bevriezen, of gaat het om een ander apparaat
amigo
13 jaar geleden
het liet me niet los dus ik vond toch op internet het verhaal waar je antwoord op is gefundeerd. Zeer verwarrend, ik ben van de wet van fourrier (en dan zou het onzin zijn van dat warme water) maar er zijn wel heeeel veel artikelen over dus...... (misschien probeer ik het wel uit)
kokend water in zo'n ijsblokjes ding doen dan in de vriezer en je hebt binnen een paar uur ijsblokjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scheut vloeibare stikstof over een ijsblokjes bakje doet wonderen.

Dunne laagjes water in je blokjes bakje in de vriezer gaat sneller dan een vol bakje, waarbij ietwat warm water soms sneller bevriest dan heel koud water

Een ijsblokjesmaker waarbij het koelelementuit staafjes bestaat waarop water bevriest is de snelste manier om grote hoeveelheden ijsblokjes te maken welke industrieel wordt toegepast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vormpjes invriezen op droogijs min80 graden onder nul. Het kan nog sneller met vloeibare stikstof maar dan wordt het duurder en vooral gevaarlijker!!!