Leef je om te eten of eet je om te leven?

Toegevoegd na 15 seconden:
En waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
2.6K

Antwoorden (10)

Uiteraard moet je gewoon domweg eten om te leven ; WAS het maar andersom :lol:

De overvloed aan voedsel die wij hebben is natuurlijk een ongekende en feitelijk buitengewoon onnatuurlijke luxe ; de normale situatie voor een mens is gewoon de hele dag bezig zijn om net genoeg calorieën binnen te krijgen om in leven te blijven en als het lukt een klein beetje op te slaan voor slechtere tijden. Daardoor hebben we de neiging te eten wat er voor handen is, en met name zeer voedzame normaliter zeldzame voedingsmiddelen (suiker en vet) tot ons te nemen, wat in deze tijd van gebrek aan schaarste overduidelijke bijverschijnselen heeft.

Feitelijk zouden we dus gewoon moeten eten om te leven, en niet meer dan dat. Helaas is eten voor ons ZO belangrijk en ZO lekker, dat je soms bijna de indruk krijgt dat we leven om te eten. Dat geldt echter alleen in een natuurlijke omgeving met schaarste aan bijna alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten is een vitale levensbehoefte. Je eet dus , in eerste instantie, om te leven. Stop je ermee , ga je onherroepelijk dood. Dat staat vast.
Er zijn ongetwijfeld ook mensen, die eten zo belangrijk vinden als cultus , of omdat ze er gewoon van genieten, dat het ook een beetje andersom is. Ik kan zo iemand bedenken, die het leven tamelijk waardeloos gaat vinden als ze niet meer dagelijks kan snoepen en smullen dat het een lust is.
het gaat dan niet meer om de noodzakelijke dingen , (denk aan schijf van vijf) maar veel meer om het genieten .
Hetzelfde geldt voor drankjes, luxe cocktails en borrelhapjes. Je hebt ze niet echt nodig, maar het is wel erg lekker en gezellig.
Dus kortom: Je eet om te leven , en je leeft ook voor een deel om van eten ( en drinken) te genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leef om te eten! Dan geniet je van al het eten wat de wereld je te bieden heeft.
En het glas is nooit half leeg altijd half vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je eet om te leven. Alhoewel het voor sommige anders is.
Maar dat geldt ook voor werken: je werkt om te kunnen leven. Voor sommige is het echter: Je leeft om te werken.

Eten doe je maar 3x per dag. Dit voor een 15min tot een half uur.
Kortom, maximaal voor 1,5uur.
Heb je nog 22,5uur per dag over om andere dingen te doen. Laten we zeggen 14,5uur dat we wakker zijn.

Ik zie niet echt mensen die 14,5 uur eten en 1,5uur wat anders doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leeft onder andere om te eten.
Want eerst leef je en dan pas ga je eten
Eten is een van de positieve punten van dit leven :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je leeft en je eet.
door te eten blijf je in leven, heel simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eet niet om te leven. Je eet om in leven te BLIJVEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je eet om te leven denk ik.

als je in je leven alleen maar gericht zou zijn op eten zou dat erg eenzijdig zijn.
en sowieso: eten is niet het doel van het leven want dan zou het grootste doel van het leven zijn: jezelf in leven houden en van de manier waarop je dat doet genieten.

alhoewel misschien nog niet eens zo'n gekke gedachte als je kijkt hoeveel je doet om in leven te blijven/te leven. maar nu dwaal ik af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wil zo lang mogelijk in leven blijven. Toch gaat iedereen een keer dood. Daarom is het nieuwe doel van het leven om je voort te planten, zodat tenminste je soort in leven blijft.
Eten is noodzakelijk om in leven te blijven. Daarom houden mensen van eten. Het eten zelf is natuurlijk niet de reden dat je leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet iets eten om in leven te blijven, hoewel er laatst een Indiër op het nieuws was die al jaren niet meer at. Het leven om te eten neemt hand over hand toe. Tegenwoordig gaan er veel mensen dood, omdat zij teveel eten. Je hebt maar weinig voedsel nodig. Wat je meer eet levert ongemakken en gezondheidsrisico's op.