als je leven perfect is, ben je dan ook wel gelukkig?

als alles perfect is, en je went eraan, voel je er dan nog steeds zo veel voor? ben je dan nog steeds gelukkig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
3.5K

Het beste antwoord

Persoonlijk ervaar ik geluk iets dat naar je toe komt als je "je best doet " . Gelukkig makende ervaringen komen op verschillende niveaus. Je kunt een gezellige avond hebben met een leuk iemand en met een goed glas wijn. Een gezellig diner .Of uitgaan naar een super goed concert. Of een heerlijk stukje chocolade taart eten . Dit zijn kort durende momenten van geluk die je inderdaad tijdelijk gelukkig kunnen maken.

Dieper geworteld geluk zit 'm volgens mij in de connecties met anderen ( sociaal leven ) , liefde kunnen geven en ontvangen en je levens doel proberen te verwezenlijken.

In het geloof waar ik bij betrokken ben is er nog een niveau van geluk , waar je moeilijker bij kan komen . Dat is het pad van leiding dat voor je uit is gestippeld. Als je dat pad ( jouw persoonlijke levenspad ) leert kennen en leert te begrijpen , dan open je de deuren naar persoonlijk geluk.

In dit opzicht "kan " het leven "nog"niet perfect zijn. Want de uitdagingen die op je pad liggen en die zich uit dienen te ontwikkelen , die uitdagingen zijn lastig , moeilijk , of gewoon door hard werken te verwezenlijken . Maar de prijs die je kan ontvangen na die persoonlijke inzet , is groot.

Het leven zit vol met uitdagingen en een "perfect "leven kan je alleen zelf leren bereiken , door te leren vallen en opstaan. Je kunt dan gelukkig worden , liefde geven , liefde ontvangen en jezelf optimaal in je lichaam en je geest en in je plaats in de wereld voelen.

Ik denk dat het perfecte leven een streven is dat nooit 100% kan worden bereikt , maar wel bijvoorbeeld 98%. Maar de weg naar het perfecte leven is zeker niet helemaal gelukkig. Omdat het nog niet verworven is , dat perfecte leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Dat is een kwestie van "bewust en intens" leven en BEleven van het leven.
Het gelukniveau verandert natuurlijkerwijze wel, maar in hoeverre je jezelf toestaat te "wennen" aan perfectie en geluk, is aan jezelf.

Iets nieuws in je leven creeeren is niet zo moeilijk, nieuwe belevenissen vinden, delen... geluk MAAK je ook. Vooral het kleine dingen geluk ;-)

Kwestie van goed om je heen kijken, zelfs naar alles waar je aan gewend geraakt bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zeker niet.

If you reach one goal, find another.
Always look for new horizons.

(Chuck Norris, als karate kampioen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig is perfect, perfect is niet gelukkig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
maar toch, als mijn leven perfect zou zijn was ik gelukkig. zonder dat geluk was het niet perfect.
Je leven kan alleen perfect zijn als je gelukkig bent. Als het geluk ontbreekt, dan is het niet meer perfect.

Derhalve ben je altijd gelukkig als je leven perfect is.
13 jaar geleden
Nee, want je hebt geen nieuwe wensen meer wat je wilt hebben en als alles perfect is kan het alleen nog maar slecht gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor iedereen is perfect anders,
sommige willen alleen op een onbewoond eiland zitten en zijn dan gelukkig.
Perfect betekent dat het hellemaal goed is zoals jij het zou willen, dus ja, als je je leven zelf perfect vind ben je gelukkig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Allen jijzelf kan bepalen of je gelukkig bent. Je vraag is dan ook niet door een ander goed te beantwoorden.
Vanaf de buitenkant kan je er heel gelukkig uitzien, maar het gaat tenslotte om de binnenkant en die is er alleen voor jouw. Ondanks dat je leven perfect is. Dit echter ook weer voor de buitenwereld. Als je niet gelukkig bent is je leven ook niet perfect, houd dat voor ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan wat je onder perfect staat. Zelf denk ik dat het perfect is dat je de hoogtepunten weet te (h)erkennen en bij als het wat minder gaat je de kracht en moed hebt om er weer tegen aan te gaan.
Ieder mens heeft wel momenten in zijn of haar leven dat het wat minder gaat. Het is alleen de vraag hoe je daar mee om gaat. Dat bepaald denk ik hoe gelukkig je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, zolang je maar niet vergeet om dankbaar te zijn voor je leven. Je kan elke dag beginnen met een glimlach van het leven. De zogenoemde innerlijke glimlach. Dat geeft je een ultiem geluksgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen perfectie. Iets is alleen goed of fijn, als er ook iets bestaat wat niet goed of fijn is. Het positieve kan alleen bestaan als er ook iets negatiefs bestaat.
(Bijvoorbeeld, iets is mooi omdat er ook iets bestaat wat niet mooi is. Je bent gelukkig omdat er ook ''niet-gelukkigheid'' bestaat.)

Ultieme perfectie zonder bestaan van het niet-perfecte is op aarde onmogelijk.

Wij mensen voelen ons gelukkig omdat we weten dat we ook niet gelukkig kunnen zijn. Echt geluk bestaat dus niet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bron is je verstand, maar emm, geluk voel je niet met je verstand maar met je gevoel. Ik hoop voor je dat je dit antwoord ons gewoon verkeerd hebt verteld en dat echte geluk voor jou ook wel degelijk bestaat, Want voor mij bestaat echte geluk wel. ( ik zeg er nu niet bij hoe lang die dan duurt, want dat kan verschillen per ding ) ik voel vaak ECHT geluk, gelukkig zijn,
ik hoop jij ook.
Ik denk dat alles pas écht perfect kan zijn als je er voor altijd gelukkig mee bent, want gelukkig zijn is in mijn ogen ook een deel van perfectie.
Niet wennen, maar genieten van geluk, dát is perfectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent gelukkig als je helemaal gezond bent,en het is een kunst omdat elke dag te waarderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet persé. Als ik soms ziek ben, kan ik me toch gelukkig voelen, omdat ik dan sterker de blijdschap voel dat onze lichamen erop gebouwd zijn beter te worden, om sterk te zijn, dat maakt me gelukkig, niet meteen gezond. En soms, als ik kerngezond ben, zit ik in een dipje, dan erger ik me aan dingen, dat is slecht, want alles wat ik nu heb: Heb ik verkregen met liefde en gunsten (en werken)
en een gezond lichaam maakt je gedachtes nog niet meteen schoon ofzo. bij mij.
Perfectie wordt saai op den duur. Een gelukkig leven is een leven met uitdagingen niet een leven waar alles van een leien dak gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perfectie is voor iedereen anders. Voor jou is vb perfectie dat er elke dag een uitdaging is in je leven, en dat er elke dag 1x iets fout gaat. Dat kan ook onder perfectie vallen? Perfectie is niet dat als de situatie van ALLE kanten goed is, de tijd stil wordt gezet en je voor altijd in die omgeving rond kan lopen. Stel je leven is een geweldige film, Die perfect verloopt en na een aantal geweldige grote avonturen na 80 jaar af is gelopen, dan was het perfect. Saai is niet perfect. Spanning en uitdaging is wel perfect. Dus dat zit dan ook in je perfecte leven. Dat kan je gelukkig maken.
Als je leven perfect is, kan je dan wel leven?
Want Je leven zou te perfect zijn, waardoor je toch gek moet worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat het licht is aangestoken binnen in jezelf, ook al was het daar een week of duizend jaar donker dan zal je gelukkig zijn en blijven of je leven nu perfect op rolletjes loopt, of je nu zware tegenslag te verwerken krijgt, het doet er dan allemaal niet meer toe, je bent als het ware van binnen uit verlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet altijd blijven zoeken achter nieuwe redenene om te leven Een leven dat perfect is bestaat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven moet ook spannend blijven, wanneer alles perfect is, wordt het al snel saai. Probeer dus nieuwe dingen te ontdekken enzo. Maar het kan natuurlijk zeker dat jij perfect gelukkig bent in jouw perfecte leventje.