Hoe kan je jou passie vinden ?

Wat is passie? Kan je passie hele dag doen? Hoeveel passie kan je hebben? Wordt je gelukkig door je passie continu te beoefenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie

Antwoorden (5)

Passie is als je ergens een heel erg sterk gevoel voor hebt. Het ligt eraan wat je passie is om te kunnen weten of je die de hele dag kan beoefenen. Als je passie ''eten'' is (als je je erg aangetrokken voelt tot eten van dingen), kan dat niet de hele dag. Andere dingen kan je wel de hele dag doen (als je slapen niet meerekent) zoals tekenen. Je kan oneindig veel passie hebben. Iedereen kan zich sterker aangetrokken voelen tot iets. En in de meeste gevallen word je gelukkig tijdens het beoefenen van je passie, maar na het beoefenen van je passie kan dat anders zijn. Bijvoorbeeld dat je nadat je veel hebt gegeten je er spijt van hebt omdat je teveel op hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een passie is iets wat je graag doet, waar je een goed gevoel bij krijgt. Natuurlijk kun je je passie de hele dag beoefenen, maar het moet geen verplichting worden. Vaak heb je meerdere hobby's, maar één van die hobby's vind je toch het leukst om te doen. Passies zijn weer wat intenser, maar natuurlijk kun je daar ook meerdere van hebben. Een passie beoefenen kan je gelukkig maken, tenzij je het doet omdat het moet of als je er eigenlijk geen zin in hebt,

Toegevoegd na 1 minuut:
, moet een punt voorstellen. Een passie moet je pad kruisen denk ik, het is vooral belangrijk onbewust wat dingen te proberen. Je moet er niet doelbewust naar op zoek gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passie is datgene dat ontstaat wanneer je geen afleiding hebt of zoekt.
Wanneer je iemand zonder werk, zonder relaties, zonder 'iets te doen' laat; dan komt zijn/haar passie als vanzelf naar boven.
Vroeg of laat zit diegene precies datgene te doen, vanwaaruit zijn passie doorschijnt!
Met passie hoef je geen 'grote dingen' te verwachten (dat is ambitie), slechts puurheid in de manier, waarop iemand
'iets' (wat dan ook) gaat doen / aanpakt!
Passie en ambitie lijken heel erg op elkaar. Echter ambitie heeft een doel (een streven) en passie heeft een invulling, een 'manier van'..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door eerst te kijken wat je leuk vindt.
daarna kijk je waar je het beste in bent (van de leuke dingen).

en als je nog wat dieper wilt gaan dan deze stappen:

ga dan voelen wat er binnen jou leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je hart te volgen.