Zou er veel verschil zijn in het heden vergeleken met nu als bepaalde personen niet bestonden ?

Het hoeft niet een bekende persoon als napoleon te zijn die nooit geborgen, maar bijvoorbeeld ook een zwerver die nooit geboren is.

Hoe groot is dan de kans bijvoorbeeld dat ik nooit geborgen ben doordat die zwerver nooit geboren is.

Toegevoegd na 12 seconden:
geborgen = geboren

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar het gaat niet alleen of iemand dan niet heeft bestaan, maar kan het niet bestaan hebben van gewoon een persoon onbekend/invloedijk/arm/rijk maakt niet uit op de toekomst en het heden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Volgens het vlindereffect, kan een vleugelslag van een vlinder in Tokyo een orkaan in Amerika veroorzaken. Zo bekeken kan het wel of niet bestaan van iemand een ander gevolg hebben,
Hadden een paar honderd jaar geleden een paar mensen elkaar niet ontmoet dan was ik er niet geweest. Had ik 40 jaar geleden de linkerafslag genomen ipv de rechter, of was ik wel naar dat feestje gegaan ipv thuis te blijven dan had ik misschien de man ontmoet waarmee ik een kind had gemaakt die of een wereldverbeteraar was geworden, of een ongelooflijk grote terrorist .
Of gewoon een goede bakker of wegenbouwer.
Dus dat wel of niet zijn brengt altijd iets anders, al is het maar op kleine schaal, maar je zult de verandering niet weten. Het blijft theoretisch, filosofisch

En dat vlindereffect google je maar even
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mijn leven kunnen danken aan Hitler.

In de Oorlog vluchte mijn oma uit Amsterdam naar Frieland, leerde mijn opa kennen enz enz.

Zo heeft elke handeling een gevolg, dus ook als die handeling juist niet gebeurd.