Heeft alles een eind?

Weet jij het antwoord?

/2500

Behalve een cirkel heeft alles een eind.

(Bijna) alles op aarde kent een begin en een einde. Zo hebben wij dat geleerd, en daarom kunnen wij ons nauwelijks voorstellen hoe iets is zonder begin of einde. Maar bijvoorbeeld het heelal kent geen begin en geen einde. Geen moment waarop het begonnen is, geen muurtje om het einde aan te duiden.

Kort antwoord:Alles wat een begin heeft heeft een eind.

Wat wij als het begrip ''tijd'' vaststellen is oneindig. Niet de tijd op de klok (haal de batterijen eruit en het stopt) maar de tijd die altijd maar doortikt ookal zijn wij er nietmeer. Toegevoegd na 2 uur: Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

Het is meer een soort van transformatie, het ene gaat in het andere op. Het ene sterft, en wordt geboren in een andere vorm.

Nee 'oneindig' heeft geen eind.

bijna aan alles komt een einde ;)

Het is maar vanuit welke hoek je het antwoord beredeneerd. Ik vind het zelf een mooie gedachte om een ring te nemen. Als de ring gemaakt wordt zal er in zekere zin sprake zijn van een begin en een eind. Zodra een ring klaar is, kun je niet meer ontdekken wat het "begin"was. Als je vanuit deze simpele gedachte naar diverse dingen kijkt, zal er sprake zijn van een begin. Hoe klein of groot die nou is. Alles wat een begin heeft, zal denk ik ook ergens eindigen. Om daarna weer een nieuw begin te vormen. Ik denk dus inderdaad dat alles een einde heeft. Maar geen enkel einde is zinloos, omdat er weer nieuwe dingen uit ontstaan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100