klein gezien wel ja, zo komt er bijvoorbeeld een eind aan de zomer.
groot gezien niet, want na winter, lente en herfst, volgt een nieuwe zomer.
het is alles een grote kringloop.
14 jaar geleden
Behalve een cirkel heeft alles een eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een perfecte cirkel heeft geen eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Plato bestaat de perfecte cirkel alleen in je hoofd en niet ergens anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval heb ik een Platonische verhouding met een rondje :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral niet als die cirkel steeds groter wordt.
Nee zelfs alle leven word na het einde weer opgenomen in de krinlgoop van het leven een definitief einde bestaat dus niet voor dingen in de natuur, wel is de techniek in staat een einde te geven aan produkten, maar niet aan de elementen waaruit het is opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Einde is contextgebonden.
(Bijna) alles op aarde kent een begin en een einde.
Zo hebben wij dat geleerd, en daarom kunnen wij ons nauwelijks voorstellen hoe iets is zonder begin of einde.

Maar bijvoorbeeld het heelal kent geen begin en geen einde. Geen moment waarop het begonnen is, geen muurtje om het einde aan te duiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee.

alles wat ooit begonnen is, komt ook tot een einde...

dat wat nooit begon, maar er altijd al was, zal nooit eindigen, en zal er derhalve altijd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles verandert.
Wat op een eind lijkt, is eigenlijk een verandering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens !
Ja alles heeft een eind. Ook hemel en aarde. We ploffen met zijn allen een keer uit elkaar en veranderen in een gaswolk of zo iets, dat zou ik dan wel een einde van de mensheid en ons zonnestelsel willen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ik zou het een nieuw begin noemen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het een nieuw begin. Dat zegt dat kippeboutje ook als hij door mijn keelgat is verdwenen :-))))
Nee absoluut niet, al in de tweede dimensie kennen we de cirkel, eigelijk een lijn (aaneensluitng van punten uit de moderne wiskunde) omdat de kop op de staart aansluit loopt dus het eind over in het begin.
Je kunt dan al niet meer spreken van een begin en een eind want zoals gezegd lopen die inelkaar over waardoor een geheel nieuwe situatie ontstaat.
Tot zover dus de tweede dimensie.
Verder gaan wordt zo complex dat het me niet gaat lukken binnen het maximaal te gebruiken karakters.
Maar mijn conclusie op grond van bovenstaande is dat niet aan alles een eind heeft (aan het eind zelf al komt geen eind meer want het is het eind) T`ja, en hoe moeilijk kun je het maken??
Je kan ook nog zeggen dat een eind weer een nieuw begin is en dat dat een reeks vormd, en aan die reeks kom nooit een eind want zoals gezegd naar een eind komt weer een begin enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk einde is een begin van iets nieuws. En elk begin heeft al kiemen van een einde. Dus een onmetelijk diepe filosofisch vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou precies mijn antwoord geweest kunen zijn. elk einde is een nieuw begin. +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het een nieuw begin. Dat zegt dat kippeboutje ook als hij door mijn keelgat is verdwenen :-))))
Niet zo onmetelijk filosofisch overigens.
Alles is eindig, behalve wij.
Wij zijn eeuwig, al is de tijd die wij op aarde doorbrengen maar een fractie daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is gewoon een onderdeel van een recyclingproces, zo bestaan wij bijvoorbeeld uit sterrenstof van reeds lang vergane sterren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Einde is altijd contextgebonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort antwoord:Alles wat een begin heeft heeft een eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft werkelijk een eind. Ook de aarde. Of het heelal een einde kent, daarover ben ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,behalve een rookworst,die heeft er 2!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL! plus voor de humor.
Wat wij als het begrip ''tijd'' vaststellen is oneindig. Niet de tijd op de klok (haal de batterijen eruit en het stopt) maar de tijd die altijd maar doortikt ookal zijn wij er nietmeer.

Toegevoegd na 2 uur:
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, aan tijd komt geen eind.
Ook al zal het onze tijd niet meer zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja behalve een worst die heeft er twee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles heeft een eind bijvoorbeeld een ring, die heeft geen begin en geen eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Hier op aarde heeft alles een begin en een eind.
het is onlosmakelijk verbonden met het leven zoals wij het kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Dat wat geen begin heeft, neemt geen einde... Een vraag: Was jij ooit niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Voor kunda begon alles op 7 okt. 1971.
Haar einde is nog onbekend.
Alles; haar dna, haar genenpakket, haar vorm, haar eigenschappen, uniek en alleen toebehorend aan haar,
gaan slechts 1 rondje mee (1 'levenscyclus'). God echter, incarneert opnieuw en opnieuw,
steeds weer een nieuw pakketje genen, dna, vorm en eigenschappen,
uniek en alleen toebehorend aan die ene vonk,
die afgevaardigde van God. kunda weet dat,
Ze weet dat als ze het NU niet doet, zij het nooit doet!
Liever vandaag dan morgen. Want wanneer haar einde daar is, zal zij nooit meer wederkeren. Nooit meer Kunda. Heel veel ander Godsvonken, manifestaties, vormen, maar geen Kunda!
een reis rond de wereld niet als je niet precies weet waar je begonnen bent anders blijf je reizen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een begin heeft geen eind, want dan zou het geen begin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alles heeft op een dag een eind.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.En ze kunnen het nog goed voorspellen ook.http://www.universetoday.com/2007/07/25/the-end-of-everything/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een eind? Het einde van alle kennis is nog niet in zicht. Bovendien is en cirkel en een ovaal oneindig. Flauw, maar het is wel zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, aan alles komt een eind. Behalve aan de lijn van een cirkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meer een soort van transformatie, het ene gaat in het andere op.
Het ene sterft, en wordt geboren in een andere vorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet alles heeft een eind. Het is gewoon als een soort cirkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft een eind en een worst wel twee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
licht er aan hoe je de vraag bekijkt!
een circel bijv. niet maar ook weer wel want het rondje begint op nieuw!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja; behalve 'The Never Ending Story' die niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee 'oneindig' heeft geen eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is net zo tijdig als dat het oneindig is.

Niets = iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker alles heeft een einde en een begin netzoals een computer spelletje of vakanie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de laatste decimaal van pi?

Precies, nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijna aan alles komt een einde ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ...
Want een cirkel heeft geen einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook de eindjes aan elkaar knopen dan komt er geen einde aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar vanuit welke hoek je het antwoord beredeneerd. Ik vind het zelf een mooie gedachte om een ring te nemen. Als de ring gemaakt wordt zal er in zekere zin sprake zijn van een begin en een eind.

Zodra een ring klaar is, kun je niet meer ontdekken wat het "begin"was.

Als je vanuit deze simpele gedachte naar diverse dingen kijkt, zal er sprake zijn van een begin. Hoe klein of groot die nou is. Alles wat een begin heeft, zal denk ik ook ergens eindigen. Om daarna weer een nieuw begin te vormen.

Ik denk dus inderdaad dat alles een einde heeft. Maar geen enkel einde is zinloos, omdat er weer nieuwe dingen uit ontstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, God heeft geen eind.. en nog wel meer heeft geen eind in de bijbel staan stukken over de eeuwige heerlijkheid bijv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alles eindigt met een s.

Maar alle gekheid op een stokje, deze vraag kan niemand beantwoorden. Niemand weet of er niet iets is dat er altijd zal zijn.
14 jaar geleden
Nee, een worst heeft er twee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen God weet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!!