Hoe werkt de paradox van zeno?

Als de schildpad gewoon een meter doorloopt, dan haalt achilles hem toch gewoon in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Filosofie
2.9K

Het beste antwoord

Achilles laat zich de wet voorschrijven door de schildpad !

Die spreekt alleen over de momenten waar Achilles nog achter hem ligt. Alleen door het opdelen in steeds kleinere stukjes voorsprong lijkt het verhaal in een oneindig aantal cirkeltjes rond te kunnen draaien. Als je daar in mee gaat, dan lijkt de pradox van zeno inderdaad te werken.

In werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo. Wanneer je de tijd in gelijke delen verdeeld dan zie je dat Achilles de schildpad in no-time voorbij is.

De definitie van "Paradox" is dan ook: een SCHIJNBARE tegenstelling. Het LIJKT dus te kloppen, maar in werkelijkheid IS het niet zo.
Reddie
9 jaar geleden
Idd. plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens zou ik hier niet van DE paradox van Zeno willen spreken. Het is er maar een van de vier.