Waardoor kan een mens uren over iets door discusren terwijl het allang duidelijk is dat je er niet uit komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie

Het beste antwoord

Veel mensen willen hun gelijk hebben en/of krijgen.
Dan wordt het gesprek een soort van strijd en kan je oeverloos door discussiëren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt!

Andere antwoorden (2)

Ha, die Janstip;

Omdat discussiëeren niet altijd als enige doel heeft om tot hetzelfde standpunt te komen. Het uitwisselen van ideëen en argumenten daar wordt iedereen meest wel een stukje wijzer van. Je hoeft het niet met je gesprekspartner eens te zijn, maar als je meer weet over zijn of haar standpunten kun je vaak beter begrijpen waarom deze iets vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen een onwrikbaar standpunt hebben dat toch al vast staat, daar valt dan niets meer aan te veranderen. Tegen mensen die vragen stellen zoals "is evolutie ook een religie.." en dan het onjuiste antwoord als de beste kiezen kun je net zo goed tegen een muur praten. Dat is verspilde moeite, dit antwoord ook vrees ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag Bierdopje, ik heb zojuist even gekeken op je profielpagina en zag dat je als expertise hebt 'mierenneuken'... groetjesssss!