Je kunt alleen écht genieten van iets wat goed is. Dus écht genot is goed. Wanneer het een verslaving wordt zoals eerder genoemd, of het gaat om dingen die niet goed zijn waar je van 'geniet', dan is het geen echt genot meer - omdat je er dan al niet helemaal voor kunt gaan, er zal altijd iets zijn wat het verstoord. Of het nou is dat je er steeds meer van nodig hebt voor hetzelfde gevoel (verslaving) of last van je geweten/straf/veroordeling door de samenleving bij iets wat gewoon slecht is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

tuurlijk. Lekker genieten. Maar je zal wel om religieuze gronden deze vraag stellen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets mis mee...
Of het moet zijn dat je geniet van moorden en verkrachten, dan is het niet oke.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan geen reden bedenken waarom genot 'fout' zou moeten zijn, of de boordeling ligt in de ogen van de 'toeschouwer'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als het bier, sex of borrelnootjes betreft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. En ze heeft niet zelden een functie ook.

Had sex iets walgelijks gehad bijvoorbeeld was de mensheid al lang uitgestorven geweest voor wij hier met elkaar op goeievraag.nl van gedachten hadden kunnen wisselen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genot is lekker en dat heeft niets te maken met goed of niet goed
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik snap de vraag niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat snap ik dan wel weer!
genieten van een ijsje, van vrienden rond je heen ,van de lente ,van het leven in het algemeen is fanttastisch. genot uit leedvermaak of uit cynisme is verwerpelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genot op zichzelf is niet goed of slecht. Er zit echter een groot verslavingsrisico aan genot, waardoor het wel degelijk negatieve effecten kan hebben. Hunkering naar genot veroorzaakt lijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang je er niet aan vast zit of verslaafd aan bent lijkt het me goed.
Als je er geen afstand van zou kunnen doen zijn dingen meestal slecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geniet van iets wat goed is, dan is dat goed, zoniet; niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vraag me af of deze vraag wel is gericht op kennisverrijking
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genot is heerlijk.

Genieten = leven. En dat zouden we allemaal moeten doen...