Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat 'essentialisme' is?

Filosofisch gezien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Filosofie
9.9K

Het beste antwoord

In J&J taal: je word geboren met de kenmerken van je voorouders, (biologische, fysiologische en genetische grondslagen) en die bepalen je sociale gedrag.
Daaraan kan je niets veranderen dus, dat is een feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) @Eray97: Ik had net een antwoord gegeven maar ook weer verwijderd, maar ik zat er helemaal naast. Dus voor als je nog iets van mijn antwoord meekrijgt, ik zat over het tegenovergestelde te blaten. Excuus.

Andere antwoorden (1)

In de filosofie betekent essentialisme dat voor elke specifieke soort van entiteiten, reeds een rij van karakteristieken en eigenheden voor hem is weggelegd. Zo heeft elke entiteit vaste en bepaalde eigenheden. Deze visie staat recht tegenover het existentialisme, welke zegt dat een entiteit niet reeds bepaald is vanaf het begin.