Wat is de bedoeling van het leven?

Waarom leven we, wat is het nut. We maken heel velen maar maken vaak nog meer stuk. We hebben heel veel sytemen maar missen daardoor vaak de essentie. Waarom leven we toch door?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie
2.5K

Antwoorden (8)

Er is niet één algemene bedoeling van het leven. Je zult zelf zo innovatief moeten zijn om je eigen doelen te maken anders zal het een saaie aangelegenheid worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het leven heeft geen nut...
Leven dat gebeurt gewoon, net zoals de blaadjes aan de bomen komen en de zon die opkomt, wolken die verschijnen.
Jij hebt geen enkele invloed op het leven, ook niet als je er enige zin of nut aan toe kent.
Je bloed stroomt, ademhalen gebeurt, geboorte gebeurt en sterven gebeurt... Leven gebeurt gewoon...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteindelijk zullen die bezigheden van ons niet alleen veel diersoorten, maar ook de mensheid doen uitroeien. De natuur is echter niet voor één gat te vangen en vindt zo de ruimte om iets beters te ontwikkelen dan mensen, dat heet evolutie. M.a.w. wij zijn een onmisbare schakel naar een betere toekomst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je voortplanten is het doel in het leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het uiteindelijk doel weet niemand, maar je kunt voor jezelf het doel stellen om een zo zinvol mogelijk leven te leiden. Als dat lukt, is voor jou in ieder geval het leven zinvol geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bedoeling is dat men op zeker moment het persoonlijke ik besef inruilt voor een Ik besef dat alles wat er is omvat.
Alle ellende in de wereld hebben tot doel je teleur te stellen en te frustreren in wat je van de wereld kunt verwachten. Op het moment dat je de wereld echt niet meer ziet zitten, zal de wereld je verlaten. Vanaf dat moment speel je de rol die voor jou is weggelegd en volledig bij je past.
Hieronder vind je de visie van Pamela Wilson
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm. De bedoeling van het leven is niet anders dan het te leven. Precies zo het zich aandient. Precies nu in dit moment. Leven. Iets anders dan dit moment heb je niet.
Dat betekent dat voor mij op dit moment (nu ik dit typ) de bedoeling van het leven is dit antwoord te formuleren en in te sturen. Zoals voor jou op dit moment (nu jij dit leest) de bedoeling van het leven is dit antwoord te lezen.

Eenvoudig en ondubbelzinnig: leven naar het nu zoals zich dat aandient. Als het nu immers niet het kostbaarste is dat er is, wat dan wel? Meer is er niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom ga je er vanuit dat het leven een bedoeling heeft? Als je daar vanuit gaat, ga je er ook vanuit dat die bedoeling ergens vandaan komt. Maar wat? Iets wat je niet kan aantonen. Het is naar mijn idee veel logischer om aan te nemen dat het leven geen nut heeft.