Is continue onzekerheid een vorm van zekerheid?

Of: is continue instabiliteit een vorm van stabiliteit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt wel de zekerheid dat onzekerheid continu aanwezig is. Maar continu instabiliteit zal nooit stabiel zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he, dat is wel een mooie. Maar als een toren dreigt om te vallen, maar dat al jaren niet doet is hij dan stabiel in zijn instabiliteit of is hij puur stabiel/instabiel?

Andere antwoorden (9)

Nee, het zijn tegengestelden van elkaar.
14 jaar geleden
Alles wat met een zekere regelmaat gebeurd, altijd maar weer ,is een vorm van zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet dan in ieder geval zeker dat je onzeker bent, dus die zekerheid heb je!
(hoef je daar in ieder geval niet meer onzeker over te zijn.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me meer een ingrediënt voor stress. Dus het antwoord is nee. Juist veel zekerheid zal ontstressend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net of je vraagt 'is chaos en rust hetzelfde'.

Maar het is wel zo dat mensen bij een slechte gewoonte vasthouden aan de gewoonte omdat het een vorm van zekerheid is. Onzeker zijn vind ik een gewoonte want het is een gedachte die een gevoel voedt. Ooit is iets gebeurt waardoor iemand onzeker werd of die persoon heeft nooit een positief zelfbeeld kunnen ontwikkelen. Maar als je eenmaal volwassen bent, kun je kiezen jezelf te veranderen. Het is niet makkelijk en het zal een lang gevecht zijn dus soms is makkelijker onzeker te blijven want bekend. Maar het is een valse zekerheid want ongezond, voor je ontwikkeling en je rust.

Dus uiteindelijk zeg ik toch weer nee, het is geen zekerheid maar een leugen. Net als wanneer mensen zeggen dat roken ontspant: het zijn de ontwenningsverschijnselen die de stress veroorzaken die het roken dan ontspant. Onzekerheid is dan een ontspanning na de stress om dapper en zeker te worden. Maar uiteindelijk heb je meer plezier aan je zeker voelen, zoals je meer hebt aan niet roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Stabiliteit is niet gelijk aan onveranderlijkheid.

Een 17e eeuwse supersymetrische siertuin is continue instabiel: er hoeft maar een paardenbloem de kop op te steken en hij is niet supersymetrisch meer. Een natuurtuin daarentegen is dynamisch stabiel: een paardebloemetje meer of minder maakt niet uit maar houdt het evenwicht juist in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zekerheid bestaat alleen in theorie, in de logica en de wiskunde e.d. Behalve de zekerheid van onze dood bestaat er geen zekerheid, wij hebben slechts vertrouwen of geloof dat dingen al of niet zullen gebeuren. Onzekerheid is de enige zekerheid die we hebben en dit is wat mij betreft geen woordspelletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft je de zekerheid dat je altijd opnieuw meer kans hebt op falen dan op slagen.Voor die vorm van zekerheid kan je beter passen.Probeer er vanaf te komen door met mensen om te gaan die je zelfbeeld opkrikken.Hoed je voor mensen die erop gevlast zijn je de grond in te boren.Het zal je zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van niet, het zijn namelijk tegengestelden.
Continue nat is ook niet een vorm van droog.