Wie of wat zijn de inspiratiebronnen van Kierkegaard?

Ode aan Soren Kierkegaard

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Filosofie

Antwoorden (3)

F.C. Sibbern en Poul Martin Møller (een criticus van Hegel) oefenden grote invloed uit op de student, die zich tevens graag mocht mengen in de polemistische en anderszins uitdagende wereld van de (!)studentenvereniging(!).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij is zeker in zijn studiefase beïnvloed geweest door Hegel maar later heeft hij scherpe kritiek uitgebracht. Niet voor niets noemt men hem "De Socrates van Kopenhagen" omdat hij,zoals Socrates mensen durven aanspreken in het midden van de straat en hen confronteren met hun uitspraken over het leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou zeggen de grote denkers over het Duits idealisme. Kant, Hegel, Schelling, Fichte. Maar vooral Hegel ;-)