Leven we om te leren ?

Of moeten we juist afleren ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit zijn twee vragen en ik ben van mening dat je met de eerste vraag het juiste antwoord zelf al gegeven hebt...

Nee, je leeft om te leren.. om dat wat je in je vorige leven niet af hebt kunnen maken of geleerd nu proberen af te maken of te leren.. en je mist ook in dit leven weer het nodige en gaat daar in een volgend leven weer mee verder..etc..

Je leeft in principe om te leren, maar gelukkig kunnen we verkeerd aangeleerde dingen altijd weer afleren!

Je leeft om te leren. Na een tijd leer je dingen af te leren.

Het leven is één groot leerproces. En soms moet je dingen in je leerproces bijstellen en afleren. Gelukkig zijn we nooit te oud om te leren- en weer af te leren.

Het is leren en afleren. Karmisch gezien moet men leren van de 'vergissingen' die in (het) vorige leven(s) zijn begaan. Dit houdt tevens in dat je de kans weer krijgt om dingen die 'toen' voor ons normaal waren maar achteraf fout bleken te zijn, af te leren.

We leven om fouten te maken, want van fouten kun je leren.

Als je naar kleine kinderen kijkt, is er (soms helaas) een hele hoop dat we afleren. In je neus peuteren of met je hand in je broek in het openbaar kan ik me nog voorstellen, maar ook een hoop spontaniteit gaat daarbij verloren

Geen van beide. We leven omdat we geboren zijn en ons instinctief weer voortplanten. We leven nergens voor. Tussen geboorte en dood ervaren we wel eens wat feedback op ons gedrag waardoor we het ene gedrag herhalen (leren) en het andere afleren (nalaten). Daar is een mens overigens niet uniek in. Elk wezens met hersens leert en leert af. Kun je leuk mee expirimenteren met (huis)dieren.

tja met je geboorte ben je perfect. We leren dus veel goede dingen af helaas.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100