Ik heb altijd ene positieve instelling gehad, en ben er van uit gegaan dat de meeste mensen gwoon deugen en dat het op de lange duur allemaal wel goed komt.
De laatste jaren echter is dat beduidend minder geworden, en de hedonistische ongeïnteresseerdheid, het gebrek aan eenvoudige normen en waarden en de ongebreidelde vrijheid zonder verantwoordelijkheid hebben me inmiddels in elk geval Nederland al uitgejaagd. Tot volle tevredenheid trouwens, en iedere dag dat ik terugmoet ben ik blij dat ik er niet meer woon.
En als ik zie wat er nu op GV gebeurt, kan ik niet anders dan concluderen dat het inderdaad alleen nog maar veel erger moet worden voordat het weer beter wordt. Vooral voor de zwakkeren in de samenleving - de echte zwakkeren - is dat een ramp natuurlijk. Want als niemand de economie meer draaiende houdt, omdat dat teveel moeite kost en je net zo makkelijk je handje kunt ophouden om niet te kreperen, zijn zij de eersten die kunnen verrekken. Waar vervolgens idereen massaal schijt aan zal hebben, zoals ook hier overduidelijk is. Niks zo leuk als stront. En neuken.