De éne wel en de andere niet...

Sommige mensen hebben meer interesse in geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo was, waren er een stuk minder problemen volgens mij.
(als je echte liefde vindt).

:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook waar
tegenwoordig denk ik van niet . als je ziet hoeveel criminaliteit , moorden , vechtpartijen etc gebeuren.. vroeger had iedereen vrienden waarvan hij ''hield'' nu kan dat bijna niet meer

Toegevoegd na 2 minuten:
dit is eigenlijk een heel open vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens wordt (normaal gezien) voor liefde geboren. Konden we op deze vraag maar volmondig 'ja' zeggen.. dan was de wereld een heel stuk mooier en vrediger!
Helaas is de wereld niet zo liefdevol dat ieder mens voor de liefde leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens leeft om te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat geloof ik niet. Heel veel mensen weten niet wat liefde betekent, en er is nog steeds erg veel agressie, oorlog, afgunst, minachting, enzovoort.

En de liefde vinden voor je ergste vijanden, is natuurlijk het alle moeilijkste om te bereiken. Dus nee, liefde voor alles en iedereen is momenteel nog erg hoog gegrepen voor de meeste mensen. Het zal zeker niet de reden zijn waarvoor een mens leeft.

Hoe moeilijk is het niet om compassie te hebben met bijvoorbeeld een pedofiel. Daarentegen is het eenvoudiger om je eigen partner lief te hebben en je eigen kinderen. Het ultieme doel van de liefde, is de liefde voor jezelf vinden. Dat is vaak pas alleen haalbaar als je ook de liefde voor je vijanden kunt hebben. Dan pas gaat de weg open voor de liefde voor jezelf. Kortom het zijn allemaal hele moeilijke wegen om te bewandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , meestal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je hier iets door elkaar haalt, liefde heb je nodig OM te leven, maar als je zelf niet goed in je vel zit, dan heeft liefde geen zin. je leeft dan niet voor de liefde, het is een behoefte, om te leven dan.

Dit is liefde van iemand anders, liefde in de zin van, van jezelf houden, daar leef je wel voor, althans, dat vind ik, als je niet van jezelf houdt, dan leef je ook niet echt, dan ben je maar gewoon niet een mens, fysiek ben je er wel, maar psychisch ben je niet 100% levend.

Als je van jezelf houdt en gelukkig bent, dan ga je fluitend het leven door, alles gaat goed, je kijkt naar de positieve kanten, je onderneemt leuke dingen, natuurlijk zitten er dan af en toe weer kanten aan, maar dat even achterwege gelaten, dat is dus wel echt de sleutel tot het 'leven'.

Als je dat bedoeld is het antwoord echt wel ja, bedoel je liefde voor elkaar, hier kun je inderdaad gelukkig van worden, het kan je steunen, het kan je helpen, maar het is niet van cruciaal belang, de mens heeft niet echt een 'echt' doel. Dit maakt de mens zelf, nou ja, je snapt wel wat ik bedoel denk ik zo.

Sommige mensen zeggen ook weleens dat je vrienden nodig hebt, voor de liefde ja, maar ik geloof dat als je sterk van jezelf houdt, je hebt gewoon voedsel en het andere wat je nodig hebt om te overleven - wat ik even vergeten ben - denk ik best dat je het overleeft, misschien verlang je weleens naar gezelschap, maar je gaat er op korte termijn echt niet dood aan.

Bij Mythbusters hebben ze dat weleens getest, of je als je op een onbewoond gebied leeft, je helemaal gek wordt, dit testte ze op basis van 4 dingen die komen kijken bij het 'gek' worden.

Dit waren ze uit mijn hoofd:

- 'boos' kijken
- heel veel slapen
- heel veel fouten maken.
- Weet iemand de vierde nog?

Adam vertoonde 3 van de 4 symptomen, Jamie slechts 1 van de 4, ze zaten daar uit mijn hoofd 3-4 dagen, dus het kan wel degelijk, misschien kun je er zelfs een soort van aan gewend raken, of het niet erg vinden, maar dat weet ik niet. Ik hoop dat dit antwoord een beetje voldoet, want ik ben er lang mee bezig geweest :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is bij iedere mens weer anders. De een leeft voor geld, de ander voor sex, een derde voor macht, een vierde voor drugs en een vijfde pas voor liefde. Als je de vraag zo algemeen stelt is mijn antwoord dan ook NEE.
13 jaar geleden
Het grootste gebod is: Heb uw naaste lief als uzelf en God bovenal.
Dus in die zin: ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en ook van de liefde....als je kijkt naar jezelf hoe kun je bestaan zonder genegenheid, toewijding naar een ander(mens/dier)dan zou je waarschijnlijk niet volledig mens zijn.

Er zijn natuurlijk verschillende vormen, naastenliefde, liefde van materiele aard etc.

De grootste haatdragende persoon heeft een 'liefde' in zich...omdat wij zijn geboren met eigenschappen, zoals liefde, de een wat meer dan de ander...dus ik denk/weet dat de mens mede door de liefde leeft!

Toegevoegd na 2 minuten:
door=voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens leeft "door" liefde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens leeft, net zo als elk ander levend wezen om zich te vermenigvuldigen. Maar omdat de mens,Als enig levend wezen met rede is begaafd,zal hij dingen daaromtrent gaan afvragen. Zo als:Is dit nu alles? Daar om is er bij de mens een speciaal gevoel ingebouwd,dat men gemakshalve maar "liefde"noemt en dat het gevoel om zich te vermenigvuldigen dikwijls overstijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK geloof dat de mens geschapen is om lief te hebben.
Dus jah ik benader de vraag van uit een veroorzaker.

De God die liefde is,heilige liefde.

Voor oprechte liefde is een vrije wil nodig een keuze om het ook anders te kunnen doe bv Haat.

Dat heet dualiteit die nodig is voor oprechte liefde,daar mee zeg ik niet dat haat er moet zijn,of dat het geschapen is door God, het behoort tot de vrijheid die we hebben gekregen een automatische gevolg van vrijheid dat je ook anders kan kiezen,zo groot is jouw vrijheid dat is liefde, de vrijheid die je gekregen heb..

Maar die vrijheid neemt ook heel veel verantwoording met zich mee,bv dat je kan spreken en je kan uiten is ook zo een gevaar geweest voor de schepping maar nodig voor liefde. wat je gewoon ziet is dat mensen vaak die verantwoording al niet aan kan,bv vloeken,liegen,waar heel wat oorlogen door zijn gekomen. uiteindelijk leef je voor liefde,maar het gaat ons niet zo goed af.

Dat is ook de reden denk ik dat God zich niet zo duidelijk openbaard. Omdat dan oprechtheid er dan niet meer is.
We moeten het zelf doen, er zelf voor gaan en de goede keuzes daarin maken. Dan zullen we hem zien en zal die genieten van ons leven,en vaderlijk over ons waken.

De liefde is geduldig en vol goedheid.
De liefde kent geen afgunst,geen ijdel vertoon en geen
zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig,
en laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vind vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze alles geloofd ze,alles hoopt ze in,in alles volhard ze. de liefde zal nooit vergaan.
bron de bijbel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.
Is het het niet uit liefde voor een ander persoon/andere personen, dan is het wel uit liefde voor zichzelf en/of materiële zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
De ander te zien als jezelf, als "broeder" of als "zuster" en werkelijk voor het welzijn van die ander te zorgen zoals je voor jezelf zorgt, dat is een van de grootste uitdagingen die deze aarde biedt. Tegen de tijd dat we hier allemaal achter zijn gekomen zien we dat dit dè oplossing is voor de wereldproblematiek op elk gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doel van het leven is overleven zowel voor mens en dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens leeft om weer in liefde te leren leven. Zoals het nu gesteld is met de mensheid doordat we niet meer weten wie we in werkelijkheid zijn, leven we veelal van uit ons ego, de een wat meer dan de ander. Hoe bewuster een mens is over wat de gevolgen zijn als je vanuit liefde handelt of vanuit het ego, des te meer zal iemand kiezen om vanuit liefde te handelen.

Ik ben van mening dat ieder mens in de kern goed is en zonder zijn of haar negatieve overtuigingen/conditioneringen een prachtig wezen is.