Had Peleus en Thetis Eris niet beter kunnen uitnodigen?

De godin Eris werd niet uitgenodigd op dit 'partijtje', de andere goden wel. Uit wraak gooide ze een appel tussen de goden met daarop: voor de mooiste.

Het Parisoordeel en de Trojaanse Oorlog zijn daarvan de consequentie.

Mijn vraag: hadden de goden (en vooral een Athena, die toch de wijsheid in pacht zou moeten hebben) dit niet kunnen voorzien? Was links laten liggen niet beter geweest?

Ik zeg niet dat ik het verhaal niet mooi vind. Sterker nog, het is een prachtverhaal uit de Griekse mythologie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het leuke van de Griekse mythologie is dat de goden zo menselijk zijn. Toegevoegd op 27-05-2009 17:00:43 Het verhaal is mooi zoals het nu is.

Hmm, ja misschien wel. Alleen met je Athena-argument ben ik het niet eens. Apollo was toch de god die de voorspelkunst in z'n portefeuille had? Wijsheid is geen synoniem voor toekomstkijken.

De goden hadden in mijn ogen niet zoveel te doen. Dus ze kibbelden maar wat af, als ze zich verveelden gingen ze weddenschappen afsluiten of vrouwen verleiden (Zeus vooral) en daar waren heel veel mensen de dupe van. Dit zullen ze dus waarschijnlijk ook wel weer als een soort spelletje gezien hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100