Ze gaan allebei uit van krachten die buiten/boven de ons bekende natuurwetten staan,of het nu gaat om onbewijsbare begrippen als magie,God,engelen,paranormale fenomenen,geesten,e.d.

Zolang iets niet bewijsbaar is en op een onverklaarbare wijze invloed schijnt uit te oefenen op het leven van mensen en een gevoel van vrees en/of ontzag veroorzaakt,kan dat als zowel voor velen een bovennatuurlijke of goddelijke ---dus vanuit godsdienstige opvattingen--- oorsprong hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elke godsdienst is bovennatuurlijk. Dat is dus de link.
Zodra iets bewezen is, is 't niet bovennatuurlijk meer. Er is nog geen God of god bewezen. Zal ook nooit gebeuren. Godsdienst zal dus altijd het bovennatuurlijke betreffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is allebei vaag en voor veel mensen niet bewezen theorie