Bestaat Mokele Mbembe echt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mokele-mbembe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (5)

Het zou kunnen. Echter, sluitend bewijs hiervoor is nog niet geleverd.

Het is redelijk onwaarschijnlijk dat meerdere missies in het leefgebied geleid zouden hebben tot observaties, maar dat elke keer camera weigeringen ertoe leidden dat er geen opnames zijn.

Ik verwacht dat het een locale mythe is, en onder de noemer 'sneeuwmannen' en Sinterklaas geschaard kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals meestal het geval is in het veld van de cryptozoölogie; er zijn verhalen dat het gezien is, maar altijd via via, en nooit met daadwerkelijk overtuigende aanwijzingen dat het er daadwerkelijk is.

Tot op heden is er geen indicatie dat Mokkie een andere status verdient dan kabouters, trollen, feeën, Nessie, en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet, doet een beetje denken aan het monster van Loch Ness en die is ook nogal twijfelachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week wat hij/zij zelfs in Nederland. Op visite bij de witte wieven van Zwiep. Ook de Yeti was uitgenodigd,maar die had andere verplichtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom weet ik niet, maar elk werelddeel heeft zijn eigen 'Nessie'.
Afrika heeft Mokele Mbembe.
Azië heeft Yeti, een verschrikkelijke sneeuwman.
Noord Amerika heeft Bigfoot of wel Sasquatch.
Europa heeft Nessie uit Loch Ness.
Zuid Amerika heeft de Chupacabra.
Australië heeft de Bunyip.

Naar sommige dieren wordt nog altijd gezocht. Soms zijn er 'filmopnames' van de dieren, zoals van Sasquatch, maar die zijn erg dubieus.
De mens leverde vroeger de geschiedenis aan de jongere generatie over door legendes, sagen en mythen. Op die manier zijn enkele van die mythische dieren tot de verbeelding blijven spreken. Wie zegt dat ze er inderdaad niet echt zijn, alleen maar omdat wij ze niet op een moderne manier kunnen vastleggen op film of foto?