kan je baard groeien als je dood bent na 1 van of meerdfere dagen

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste bronnen zeggen dat het niet meer groeit. Ik heb echter een goede vriend die grafdelver is en die al vele malen een graf heeft moeten ruimen, een overledene bijzetten in een familiegraf of een lijk terug op heeft moeten graven. Hij beweert met 100% stelligheid (uit eigen praktijkervaring) dat haar en nagels blijven groeien. En niet een klein beetje, maar duidelijk merkbaar. Mijn wetenschappelijke geest heeft het daar moeilijk mee, maar waarom zou ik aan zijn woorden twijfelen? Toegevoegd na 5 minuten: Bemerk dat de andere antwoorden betrekking hebben op de periode vlak na (of enige dagen na) het overlijden. De ervaringen van mijn vriend gaan over lijken die al minstens meerdere maanden onder de grond liggen. Blijkbaar blijven de lichamen ook verrassend lang goed bewaard in hun graf.

Als je dood bent stoppen je organen ermee dus ook je hart die kan geen bloed meer vervoeren naar je lichaamscellen dus ook niet naar de haarvaten die dan afsterven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100