Heeft de menselijke onderlip (en het gebied daar direct onder) belangrijke bloedvaten?

Bloedvaten die ernstige bloedingen zouden kunnen opleveren als ze geraakt worden, bij het zetten van een snakebite piercing.

Toegevoegd na 1 uur:
Met andere woorden: zou er iets ernstig mis kunnen gaan (ontstekingen, infecties en allergische reacties buiten beschouwing gelaten) bij het zetten van een snakebite piercing (piercing onder de onderlip) met betrekking tot de bloedvaten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee! Je bent er weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo nu en dan... ;)

Het beste antwoord

Het zijn niet zozeer de bloedvaten die een groot risico vormen. Er loopt geen slagader doorheen of zo, als dat is wat je bedoelt. De inhoud van je lippen bestaat voor een groot deel uit spierweefsel. Lijkt me niet verstandig om daar een piercing doorheen te zetten. Als het per se moet, zorg dan dat je onder die kringspier zit. Maar dan zit je al haast onder de lip.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja, je zou wel veel bloed kunnen verwachten omdat je lippen sterker doorbloed zijn dan bijvoorbeeld je wang of kin. Er ligt een groot netwerk van fijne haarvaatjes. Dat hierboven gezegd wordt dat het met de pijn wel mee zal vallen, zal voor de meeste mensen dus niet opgaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Het gaat hier om een piercing direct onder de lip, dus niet door de kringspier.

Andere antwoorden (1)

alle bloedvaten zijn belangrijk en geven allemaal bloedingen als ze geraakt worden .
wat die piercing betreft ,als je een tongpiercing laat zetten dan zal ik banger zijn voor de spieren en smaakpapillen dan voor de bloedvaten.