Waarom vind ik als man het sexy als een vrouw bloost?

Weet niet of anderen dat ook hebben? Misschien is het een fetish van mij? Hoop het niet!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
6.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat het voor de man leuk is als de vrouw op die manier een reaktie geeft, misschien wel aandoenlijk. Mijn man heeft precies hetzelfde als jij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het is uiterst vrouwelijk....de vrouw is even verlegen, laat een onschuldige kant van zichzelf zien...iets wat we tegenwoordig niet meer zo gewend zijn. Het is geen fetish voor je hoor, ik mag het ook graag zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk omdat je je dan een beetje dominant voelt omdat jij de touwtjes van het gesprek in handen heb. + je vind het waarschijnlijk er leuk om meiden te vleien
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat dat betekend dat iemand wat in je ziet en dat je dus waarschijnlijk sex gaat hebben met diegene
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geeft aan dat iemand een persoon op een emotioneel vlak raakt, dit geeft aan dat er te neerste naar je geluisterd wordt en dat je ten tweede binnen bent gedrongen in haar "persoonlijke sferen".
Dit kan een gevoel geven van vertrouwen of macht, en kan bevorderen dat je je kan "voortplanten" (Naar mijn overtuiging de main thing to do van de mensheid)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De blos op de wangen is een nonverbaal signaal van emotie. Dat jij dat direkt interpreteert als sexy is een andere zaak. De gevoeklige snaar is geraakt, maar waarom? iets pijnlijk, iets geheim, iets vreugdevol. Wie zal het ons zeggen? De beperke interpretatie is m.i. een vorm van machisme.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vrouw die sexueel opgewonden raakt wordt op bepaalde plekken ook wat roder (door extra doorbloeding), zoals vollere en rodere lippen (vandaar lippenstift), borsten kunnen enigszins zwellen en de schaamstreek raakt extra doorbloed.

Dus als een vrouw bloost kan dat (onbewust) worden geinterpreteerd als sexuele opwinding en daarom wordt ze aantrekkelijker.

Daarnaast wordt wat extra gezichtskleur vaak geassocieerd met een goede gezondheid. dat zorgt er ook voor dat een vrouw aantrekkelijker wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit verreweg het beste antwoord is op deze vraag, daarbij is het wat ik ook ongeveer geantwoord zou hebben als het er niet al stond. (Kan helaas weer geen thumbs up geven omdat ik niveau 1 ben, vreemd, soms wil het volgens mij wel).
Waarom gaan de duimen naar beneden voor KingCordi? Wat het antwoord ook precies is, het zal wel iets te maken hebben met evolutie en voortplanting, zoals alles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het in eerste instantie om een fysiologische reactie van de vrouw gaat, en daarna om de emotionele interpretatie van de man. Terstond alles aan sex linken raakt kant noch wal. De beschreven relatie met voortplanting is evolutionair bepaald en niet gerelateerd aan sex. Daarom!
Als een vrouw bloost, is er sprake van opwinding. Bij opwinding komen er feromonen vrij (geurstoffen) die weer van invloed zijn op de omgeving. Het effect van deze feromonen op mannen is dat ze de vrouw dan sexy vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de omstandigheden dat een man zou blozen denk ik dat een vrouw dit ook zou raken, op wat voor manier dan ook. De persoon in kwestie laat daarmee een stukje van zijn/haar emoties zien, de ander pikt dat op als een signaal van ' kwetsbaarheid' en/of ' onschuld'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schijnt een natuurlijke reactie te zijn :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de vraag in je toelichting: nee, je bent niet de enige. Volgens mij is het vrij algemeen om een blozende vrouw aantrekkelijk te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen vinden het ook leuk als jij bloost.

Het heeft te maken met de gezondheid van een persoon. Hoe roder het bloed in je vaten, hoe zuurstofrijker het het is. Dat is gezond, en daarom is een rood blosje zo aantrekkelijk.