Haarvaten langs ee maag en darmen die vervolgens maar ee lever gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeding wordt opgenomen door het eerst af te breken in kleine stukjes zodat die kleine deeltjes de darmwand kunnen passeren zodat ze in het bloed kunnen worden opgenomen.

Het klein maken gebeurt in de mond door te kauwen, maar ook door stoffen in je speeksel, maag en darmen die het voedsel chemisch afbreken.

Als je hier meer over wilt weten moet je informatie bekijken over de spijsvertering.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijgaande video's zijn denk ik het beste om te bekijken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Aanvullend heb ik een afbeelding opgenomen van de dunne darm. Deze is heel erg sterk geplooid, zodat alle fijngemaakte en afgebroken delen de darmwand kunnen passeren en zo in de haarvaten (bloedvaten) worden opgenomen. Daar gaan ze eerst naar de lever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geinig: PLUS