hoe kan het dat er altijd een spinnenweb zit van mijn balkon tot aan de andere balkon met een afstand van ongeveer 4 meter hoe kan dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das nog klein, sommige spinnen spannen hun draden zelfs over een afstand van meer dan 25 meter ;) http://www.nu.nl/wetenschap/2335764/grootste-spinnenweb-wereld-ontdekt.html

Het beste antwoord

Ze maken een draadje vast en laten zich op de wind naar een andere plek waaien, waar ze het andere eind van het draadje vastmaken. Via dit draadje kunnen ze alle andere draadjes spinnen.

Hier ook nog een handige link, met wat meer info:
http://www.beesies.nl/kruisspin.htm
en dan onder de titel: 'Hoe het web wordt gebouwd'
Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja spinnen hechten hun net aan alles om maar genoeg te kunnen vangen lengte is soms van geen enkel belang
13 jaar geleden
De spin hecht zich aan de ene kant, en laat zich door de wind meevoeren naar de andere kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spin kan zich door de wind laten meevoeren en zo een grote afstand overbruggen.