Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is na water de beste brandstof om vuur mee te blussen?

Ik weet dat water niet handig is voor het blussen van grote branden, maar over het algemeen werkt het erg goed.

Toegevoegd na 5 minuten:
FOUTJE!

Brandstof=Vloeistof

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het echt een vloeistof moet zijn, denk ik dat je met vloeibaar helium ook een heel eind komt, zeker omdat het zo ontzettend koud is. Wel een hele onhandige dure oplossing.

Schuim en poeder zijn geen vloeistoffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met brandstoffen kan je geen vuur blussen ;) Brandstoffen vatten vuur als ze in contact komen met vuur, grote warmte of een elektrisch vonkje. Maar je kan inderdaad wel met schuim blussen of poeder ( die vind je in vele brandblusapparaten).

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het een vloeistof moet zijn dan is eigenlijk elke vloeistof goed om te blussen op voorwaarde dat het geen brandbare stof bevat. Een vloeistof die zuurstof omzich heen doet weggaan/verdampen/afkoelen zou het beste zijn denk ik. Daarom denk ik aan vloeibaar stikstof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een minnetje geeft zeg dan tenminste waarom :(
Dat verschilt erg met wat voor soort brand het is. Niet iedere brand is geschikt om met ieder blusmiddel te blussen.

Op de website welke ik bijvoeg heb je een goed overzicht welk blusmiddel je voor een bepaald soort brand het beste kan gebruiken.

http://www.quorim.nl/diversen/blusmiddelen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een poederblusser
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vloeibare stikstof!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding